کد خبر: 170290 - تاریخ: یکشنبه، 15 جولای 2018 - 09:25

خوبان خبر گزارش می دهد:

قطع مکرر برق و کلافگی مردم بخش های خمام، خشکبیجار، لشت نشا در گرمای تابستان

خبرنگار : سارا احمدی

تابستان امسال هم از ابتدای تیرماه چهره گرم و سوزان خود را نشان داد و با اعلام سازمان هواشناسی مبنی برافزایش گرما طی روزهای آینده مهر تائیدی بر پیش رو داشتن تابستانی گرم زده شد.

به گزارش خوبان خبر ، چند سالی است که وضعیت آب‌وهوایی استان گیلان در حال تغییراست و در فصل تابستان شاهد گرمای جانکاه و در زمستان سوز و سرمای شدید موجب آزار و نگرانی همه شده است.

تابستان امسال هم از ابتدای تیرماه چهره گرم و سوزان خود را نشان داد و با اعلام سازمان هواشناسی مبنی برافزایش گرما طی روزهای آینده مهر تائیدی بر پیش رو داشتن  تابستانی گرم زده شد.

قطعی های برق علاوه بر اینکه تحمل گرمای تابستان برای بسیاری از افراد خردسال و کهنسال را بخاطر گرمازدگی راهی بیمارستان ها و مراکز درمانی نموده، نوسانات برق موجب شده تا آن ها نگران خرابی لوازم برقی خانگی آن هم در این آشفته بازار گرانی باشند و البته این نگرانی مردم نیز کاملاً منطقی به نظر می رسد.

این قطعی‌ها علاوه بر اینکه تحمل گرمای تابستان را برای مردم طاقت فرسا کرده است، نوسانات آن نیز موجب شده تا آنها نگران خرابی لوازم برقی خانگی، آن هم در این آشفته بازار گرانی باشند که البته نگرانی آنها کاملا بجاست.

همچنین انتظار می رود قطعی ها بر اساس جدول اعلام شده از سوی مسئولان ذیربط صورت پذیرد که در این مورد نیز طی روزهای اخیر قطعی های صورت گرفته بر اساس جدول اعلامی نبوده و مدت زمان قطعی ها نیز افزایش یافته است.

چرا باید همه مردم تاوان بدمصرفی برخی‌ها را بدهند

سینا احمدی یکی از مشترکان برق در خیابان فرهنگ در خصوص خاموشی‌های اخیر در خمام به خوبان خبر می‌گوید: چند روزی است که برق منطقه ما به مدت یک الی دو ساعت آن هم در ساعات اوج گرما قطع می‌شود.

وی با اشاره به بدمصرفی برخی از ادارات، فروشگاه‌ها و… می‌افزاید: چرا باید همه مردم تاوان بدمصرفی برخی‌ها را بدهند؟ بسیار دیده ایم که در روز روشن برخی از ادارات دولتی و فروشگاه‌ها را چلچراغ کرده اند!

متاسفانه قطعی مکرر برق دقیقا در ساعات اوج گرما صورت می‌گیرد

خانم مسنی که از شدت گرما به دلیل قطعی برق در پارک خشکبیجار، پناه آورده بود نیز در خصوص خاموشی‌های اخیر خشکبیجار می‌گوید: یادم می‌آید که در دوران کودکی و جوانی از نعمت برق برخوردار نبودیم، اما آن زمان گرمای تابستان این همه آزاردهنده نبود و نیازی به کولر و پنکه نداشتیم. در مواقعی که هوا خیلی گرم می‌شد از یک بادبزن حصیری دستی استفاده می‌کردیم.

وی می‌افزاید: اما این روزها گرما به قدری شدید است که حتی پنکه هم جوابگوی آن نیست،متاسفانه قطعی مکرر برق دقیقا در ساعات اوج گرما صورت می‌گیرد و همین مردم را کلافه کرده است.

همشهریان عزیز در مصرف برق صرفه جویی کنند

رضا همشهری لشت نشایی مردم را به رعایت صرفه جویی در مصرف برق توصیه می‌کند و می‌افزاید: به شخصه قبول دارم که برخی از مردم واقعا رعایت نمی کنند و در همچنین روز روشن چند عدد لامپ روشن می‌کنند که این علاوه بر اینکه موجب هدر رفت انرژی می‌گردد، اسراف است و گناه هم دارد.

رضا بیان می‌کند: مسؤولان برق استان اعلام کرده بودند که با مدیریت و صرفه جویی مردم، خاموشی نخواهیم داشت. پس لطفا همشهریان عزیز در مصرف برق صرفه جویی کنند تا تابستان امسال را هم به سلامت پشت سر بگذاریم.

 

 

به گزارش خوبان خبر ، در فصل داغ تابستان که گرمای هوا به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته و طبق گزارش‌ها ادامه‌دار هم خواهد بود، تنها راهی که می‌تواند ما را از بحران نجات دهد، مدیریت مصرف است که حرف اول و آخر را در این زمینه می‌زند.

 

انتهای پیام/32


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads