کد خبر: 170287 - تاریخ: شنبه، 14 جولای 2018 - 10:00

عضو کمیسیون عمران مجلس‌:

 افزایش قیمت انرژی فشار زیادی را به اقشار متوسط و ضعیف تحمیل می‌کند

عضو کمیسیون عمران مجلس‌ گفت: افزایش چند برابری قیمت انرژی تنها به جامعه و قشرهای متوسط و رو به پایین آن فشارهای زیادی را تحمیل می‌کند.

به گزارش خوبان، حسن خسته‌بند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌‌ طرح افزایش پلکانی قیمت انرژی که یکی از نتایج آن مثبت آن اصلاح الگوی مصرف است در حال حاضر به‌صورت کامل و دقیق در کشور اجرایی نشده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس به قرائت گزارشی در مجلس که در مورد اصلاح الگوی مصرف بوده اشاره کرد و بیان داشت:‌ در مجموع و طبق نتایج به‌دست آمده در این گزارش،‌ انتظارات مجلس از نحوه اجرا و اصلاح الگوی مصرف در بخش انرژی برآورده نشده است.

خسته‌بند افزایش قیمت انرژی و هزینه کردن از جیب مردم را شیوه‌ای نادرست دانست و تصریح کرد:‌ افزایش چند برابری قیمت برق و کلاً انرژی نتیجه خوبی در کشور به بار نمی‌آورد و تنها به جامعه و قشرهای متوسط و رو به پایین آن فشارهای زیادی را تحمیل می‌کند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس افزایش قیمت انرژی افراد و مشترکان پرمصرف را ضروری اعلام کرد و ‌بیان داشت:‌ طبق طرح اولیه باید قیمت انرژی خانوارهای پرمصرف به صورت پلکانی افزایش پیدا کند تا عدالت لازم در این بخش به خوبی اجرایی شود.

وی از اجرای ناقص طرح افزایش پلکانی قیمت انرژی در کشور انتقاد کرد و ابراز داشت:‌ به اعتقاد بنده تا زمانی که این طرح به صورت کامل و با دستورالعمل‌های موجود، در کشور به مرحله اجرایی شدن نرسد مشکل انرژی و افزایش مصرف آن در جامعه حل نمی‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس فرهنگ‌سازی جهت اصلاح الگوی مصرف را از وظایف رسانه‌ها دانست و تصریح کرد: ‌صدا و سیما به همراه دیگر رسانه‌ها با همکاری وزارت نیرو می‌توانند در جهت نهادینه کردن مصرف انرژی و اصلاح آن در بین آحاد مردم جامعه تلاش کنند.

خسته‌بند با بیان این مسئله که هم‌اکنون مصرف انرژی در کشورمان از بسیاری از کشورهای دنیا بیشتر است عنوان کرد:‌ برنامه‌های تبلیغی در جهت کاهش مصرف انرژی به‌ویژه در حوزه برق نه فقط در فصل گرما بلکه در تمام طول سال باید توسط دستگاه‌ها پیگیری شود.

انتهای پیام/ ز


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads