کد خبر: 170284 - تاریخ: شنبه، 14 جولای 2018 - 09:31

رییس سازمان چای کشور:

چین دوم برگ سبزچای رو به اتمام است

رییس سازمان چای کشور گفت: برداشت چين دوم برگ سبز چای در گیلان و مازندران رو به اتمام است .

به گزارش خوبان، حبیب جهانساز ، با اشاره به اینکه برداشت چين دوم برگ سبز چای در گیلان و مازندران رو به اتمام است، گفت: میزان برداشت در این مرحله 32 هزار تن محصول است .

وی افزود: در مجموع  73هزار تن برگ سبز چای در چین اول و دوم در باغات چای کشور برداشت شده است .

رییس سازمان چای کشور ، ادامه داد: چايکاران گيلان و مازندران در چين دوم 32 هزار تن برگ سبز چای برداشت کردند که 49 درصد درجه یک و 51 درصد درجه دو بود .

جهانساز با اشاره به برداشت موردی برگ سبز چای ادامه داد: این چایکاران برگ سبز برداشت شده را روزانه به کارخانه‌های چایسازی تحویل می‌دهند .

وی در خصوص مطالبات چایکاران، گفت: از مجموع 156 میلیارد تومان مطالبات چایکاران تا امروز 98 میلیارد و 600 میلیون تومان آن پرداخت شده است .

جهانساز افزود: از اول اردیبهشت آغاز برداشت برگ سبز چای تا امروز 16 هزار تن چای خشک در کارخانه چای سازی گیلان و مازندران تولید شده است .

رییس سازمان چای کشور با بیان اینکه 155 واحد کارخانه چایسازی در کشور فعال هستند، تصریح کرد: بازار فروش چای داخلی خوب به نظر می‌رسد .

وی با اشاره به اینکه چین سوم از اواخر شهریورماه شروع خواهد شد، خاطرنشان‌کرد: استقبال مردم از مصرف چای داخلی رو به افزایش است و انتظار می‌رود، به دلیل سالم بودن چای ایرانی مردم خرید و مصرف چای داخلی را در اولویت قرار دهند .

 

انتهای پیام/23


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads