کد خبر: 170263 - تاریخ: جمعه، 13 جولای 2018 - 23:12

شرارت طلبی در فضای مجازی

این کشور قهرمان واقعی کم ندارد که قاتلین و اشرار و اراذل و اوباشی چون وحید مرادی‌ها به اسطوره‌هایی در فضای مجازی بدل می‌شوند.

به گزراش خوبان، کیانوش رضایی*؛ با گسترش فضای مجازی و استفاده اقشار جامعه از شبکه‌های اجتماعی موبایلی بخصوص اینستاگرام، کمتر کسی وجود دارد که از ریز و درشت اخبار بی خبر باشد و همه افراد به نوعی اخبار کلان ملی تا کوچکترین اتفاقات جامعه را دنبال می‌کنند.

 

اما چیزی که در این میان جای خالی‌اش به شدت احساس می‌شود سواد رسانه‌ای یا همان منبع موثق روشنفکری برای افراد است تا از شر این هجوم اخبار رهایی یابند.

 

استفاده بی قید و بند و نبود الگوی درست در بستر وب باعث می‌شود تا اشرار و قاتلینی، چون وحید مرادی تبدیل به یک ابر اسطوره برای قشر جوان شوند و تیتر اول اخبار یک مملکت را به خود اختصاص دهند.

 

افراد بی استعداد و نخاله‌ای که با عناوین مختلفی، چون گنده لات، دابمسمش، طنزپرداز، رستوران گرد و… به شاخ فضای مجازی تبدیل شده و متاسفانه تیتر اول رسانه‌های رسمی را نیز به خود اختصاص می‌دهند و صدالبته گا‌ها شاهدیم همین افراد به دلیل شهرت در فضای مجازی ساعتی از آنتن رسانه میلی را اشغال می‌کنند و میهمان برنامه‌ای می‌شوند.

 

سوال اینجاست مگر این کشور قهرمان واقعی کم دارد که قاتلین و اشرار و اراذل و اوباشی چون وحید مرادی‌ها به اسطوره‌هایی در فضای مجازی بدل می‌شوند و الگوبرداری نسل نوجوان و جوان از این دست افراد را باید خطری جدی برای آینده طلقی کرد.

 

ایران عزیز دارای قهرمانان و جان برکفانی است که امروز امنیتمان را مدیون قطره قطره خون آنانیم؛ نپرداختن با قهرمانان واقعی، چون ورزشکاران و نخبگان و… و غفلت از قهرمان سازی واقعی باعث شده فضای مجازی به دست اشرار افتاده و با الگوبرداری غلط و اشتباه و نبود جایگزین مناسب، جای شهید و جلاد عوض شود.

پایگاه خبری تحلیلی خوبان خبر: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads