کد خبر: 170209 - تاریخ: پنج‌شنبه، 12 جولای 2018 - 16:55

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

پرداخت سود به سرمایه‌داران راه‌حلی برای مدیریت نقدینگی در کشور است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی نوسانات بازار ارز را نتیجه تدبیر مسئولان دانست و پرداخت سود به سرمایه‌داران را راه‌حلی برای مدیریت نقدینگی در کشور برشمرد.

به گزارش خوبان، مهرداد بائوج لاهوتی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به بحران‌های ایجادشده در بازار ارز و شانه خالی کردن دولت در مدیریت آن اظهار کرد: نوسانات بازار ارز ربطی به تحریم و تنش‌های سیاسی ندارد بلکه نتیجه تدبیر مسئولان کشور است که می‌توانستند تلاش کنند تا این‌گونه رویدادها رقم نخورد.

وی میزان نقدینگی موجود در کشور را یک هزار و 700 هزار میلیارد تومان نام برد و افزود: برخی‌ها در کشور هستند که سرمایه‌دارند و در چنین موقعیت‌هایی وارد میدان می‌شوند و همه آن‌ها هدفشان ضربه زدن به اقتصاد نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بر لزوم جمع‌آوری نقدینگی موجود در جامعه توسط دولت تأکید کرد و گفت: هنر دولت باید این باشد که سرمایه و پول مردم را به سمت نیاز جامعه هدایت کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تولید، سرمایه‌گذاری در گردشگری و سایر خدمات ازجمله اقداماتی است که دولت می‌تواند در آن وارد شود و سرمایه‌های مردم را به آن سمت سوق دهد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اینکه متأسفانه ما نتوانسته‌ایم پول و سرمایه در دست مردم را به سمت نیاز جامعه سوق دهیم بیان کرد: هیچ سرمایه‌گذاری در شرایط کنونی قادر به سرمایه‌گذاری نیست چون سرمایه‌گذار برای اینکه فعالیت اقتصادی را آغاز کند همه جوانب را می‌سنجد تا متضرر نشود.

لاهوتی توصیه‌ای به دولت در خصوص جمع‌آوری نقدینگی موجود در جامعه کرد و افزود: به دولت برای جمع دولت باید به‌گونه‌ای سرمایه مردم را همچون مؤسسات مالی و اعتباری جمع می‌کرد و علاوه بر اینکه در کارهای عمرانی و اقتصادی به کار می‌گرفت، سودی نیز به صاحبان سپرده‌ها پرداخت می‌کرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از عدم مدیریت نقدینگی در کشور و کشیده شدن مسائل اقتصادی با سایر بخش‌های اقتصادی تصریح کرد: تا زمانی که نقدینگی در جامعه مدیریت نشود طبیعی است که به سمت ارز و طلا کشیده خواهد شد و ممکن است به سمت مسکن و سایر بخش‌های اقتصادی سوق پیداکرده و مشکلاتی را ایجاد کند.

انتهای پیام/84008


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads