کد خبر: 170021 - تاریخ: دوشنبه، 9 جولای 2018 - 12:34

رئیس مجمع نمایندگان گیلان:

واگذاری اراضی طبیعی و ملی با شفافیت همراه باشد

رئیس مجمع نمایندگان گیلان، تنها 13 درصد از اراضی شهرستان رشت را در حوزه شهری دانست و افزود: باید واگذاری اراضی طبیعی و ملی با شفافیت همراه باشد، زیرا پنهان کاری رانت ایجاد می کند.

به گزارش خوبان، جبار کوچکی نژاد در نشست با رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور که در فرمانداری رشت برگزار شد، با بیان اینکه جنگل های شمال در برنامه ششم هدف گردشگری قرار خواهند گرفت، اظهار کرد: گردشگران باید بتوانند از طبیعت استفاده کنند لذا سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری به عنوان متولی انفاق موظف به اجرای طرح های فرهنگی و ورزشی برای مردم بدون دریافت وجه با همکاری بخش خصوصی است.

وی تنها 13 درصد از اراضی شهرستان رشت را در حوزه شهری دانست و افزود: باید واگذاری اراضی طبیعی و ملی با شفافیت همراه باشد، زیرا پنهان کاری رانت ایجاد می کند.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اجرای طرح کاداستر می تواند راهگشای امر شفاف سازی باشد، عنوان کرد: سازمان جنگل ها عرصه های با قابلیت واگذاری به سرمایه گذار یا شهرداری را در یک سامانه اطلاع رسانی کند تا مردم در جریان قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه این شهرستان حدود 2 هزار هکتار پارک جنگلی دارد، خاطرنشان کرد: پارک های جنگلی شهرستان رشت می تواند ماندگاری گردشگران را در مرکز استان بیشتر کند.

کوچکی نژاد، با بیان اینکه گیلان می تواند پایلوت استان های شمالی در بحث پایگاه اطفای هوایی حریق توسط هلی کوپتر شود، گفت: برای اینکه جنگل های ارزشمند شمال کشور را حفظ کنیم، نیازمند امکانات و تجهیزات هستیم.


انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads