کد خبر: 169971 - تاریخ: یکشنبه، 8 جولای 2018 - 14:38

مدیرکل امور مالیاتی گیلان:

۱۰۰۰ میلیارد درآمد مالیاتی سال‌های اخیر در گیلان هزینه شد

مدیرکل امور مالیاتی گیلان گفت:‌ سال‌های اخیر بیش از هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای مالیاتی گیلان در حوزه عمران و آبادانی استان هزینه شد.

به گزارش خوبان، جواد انوری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ درآمدهای مالیاتی سهم زیادی در اجرای پروژه‌های عمرانی دارند به طوری که در سال‌های اخیر بیش از هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای مالیاتی گیلان در حوزه عمران و آبادانی استان هزینه شد.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان به کل درآمدهای مالیاتی کشور در سال گذشته اشاره کرد و افزود:‌ سهم و مجموع کل درآمدهای مالیاتی کشور در سال 96 چیزی بالغ بر 970 میلیارد تومان بود که در دو بخش مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده تحقق پیدا کرده است.

انوری سهم هرکدام از حوزه‌های مالیاتی اعم از مستقیم و غیرمستقیم را برشمرد و بیان داشت:‌ از کل درآمدهای مالیاتی سال گذشته کشور، ‌470 میلیارد تومان آن ‌یعنی 48 درصد مربوط به مالیات مستقیم و 500 میلیارد تومان آن یعنی 52 درصد مربوط به مالیات غیرمستقیم است.

وی حوزه‌هایی که بیشترین مالیات را در کشور پرداخت کرده‌اند را متذکر شد و تصریح کرد:‌ اشخاص حقیقی غیردولتی با 123 میلیارد تومان پرداختی که نسبت به مالیات‌های مستقیم 26 درصد و در کل 13 درصد محاسبه می‌شود بیشترین مالیات را در سال گذشته پرداخت کرده‌اند.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان با تأکید بر این نکته که بخش عمومی نیز نقش مهمی در درآمدهای مالیاتی کشور دارد عنوان کرد:‌ حوزه عمومی یا همان مالیات بر حقوق و دستمزد‌ها در سال گذشته بالغ بر 96 میلیارد تومان از کل درآمدهای مالیاتی کشور را تأمین کرده است.

انوری سهم شهروندان در تحقق توسعه همه‌جانبه یک جامعه را بسیار قابل توجه خواند و بیان داشت:‌ در کشورهای توسعهیافته به علت نهادینه شدن فرهنگ پرداخت مالیات،‌ مردم توجه ویژه‌ای به این موضوع دارند و کمتر دچار مسائل و مشکلاتی نظیر فرارهای مالیاتی هستند.

وی استقبال و میزان مشارکت مردم کشورمان در چرخه مالیات را خوب ارزیابی کرد و ابراز داشت:‌ در گذشته به علت عدم آگاهی مناسب و نهادینه نشدن فرهنگ مالیاتی در کشورمان بین مردم و نظام مالیاتی تقابل سختی وجود داشت و میزان مشارکت‌های عمومی کم بود.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان بیان اثرات مثبت مالیات در رفاه اجتماعی را گامی جهت توسعه آن خواند و تصریح کرد:‌ از اول مهر سال 87 تاکنون بیش از هزار میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان گیلان از محل درآمدهای مالیاتی جهت انجام پروژه‌های عمرانی پرداخت شد.

انوری نقش رسانه‌ها و صدا و سیما در فرهنگ‌سازی پرداخت مالیات را برشمرد و عنوان کرد: ‌بخش اعظمی از گسترش میزان مشارکت‌های اجتماعی در موضوع پرداخت مالیات و خوش بینی آنان به نظام مالیاتی کشور یقیناً به اطلاع رسانی درست و صحیح رسانه‌ها بر می‌گردد.

وی با بیان این نکته که پرداخت مالیات عدالت اجتماعی و توسعه کشور را رقم می‌زند افزود:‌ در سال‌های اخیر بحث مالیات در انواع مختلف آن به خوبی در جامعه نهادینه شده است که این موضوع تأثیر به‌سزایی در توسعه،‌ رونق اقتصادی و قطع وابستگی کشور به درآمدهای نفتی دارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/م


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads