کد خبر: 169910 - تاریخ: شنبه، 7 جولای 2018 - 16:47

فرماندار رشت:

۲۸۵ طرح اشتغال‌زایی در شهرستان رشت تصویب شد

فرماندار رشت گفت: تاکنون ۲۸۵ طرح با مبلغ ۱۷۳ میلیارد و ۳۰ میلیارد تومان در دستگاه‌های اجرایی شهرستان رشت تایید و به کمیته فنی استان ارسال شده است.

به گزارش خوبان، آرش فرزام صفت روز شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان رشت در فرمانداری با بیان این که سامانه کارا فعلا فعال بوده اما به زودی بسته می شود، افزود: متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغالزایی شامل اشتغال روستایی و فراگیر می توانند با ارایه طرح در سامانه کارا ثبت نام کنند تا پس از بررسی و تایید طرح ها در کمیته فنی شهرستان و استان برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شوند.
وی در توضیح تسهیلات اشتغال روستایی برای متقاضیان بیان داشت: در این بخش تاکنون طرح هایی با بیش از 260 میلیارد تومان به بانک های عامل استان گیلان معرفی شده که 16 میلیارد تومان منجر به انعقاد قرار داده شده است.
فرزام صفت با تاکید بر این مطلب که شهرستان رشت بایستی در جذب تسهیلات اشتغالزایی تلاش بیشتری داشته باشد، خاطر نشان کرد: این شهرستان رتبه نهم را در بین سایر شهرستان های استان گیلان در این بخش دارد.
وی بیان داشت: البته بسیاری از طرح ها برای دریافت تسهیلات، تازه به بانک ها معرفی شده که بانک های عامل تا یک ماه فرصت بررسی برای پرداخت تسهیلات را دارند.
فرماندار شهرستان رشت نیز در این جلسه گفت: سهم شهرستان رشت از کل تسهیلات اشتغالزایی استان گیلان، 315 میلیارد تومان است که 222 میلیارد تومان برای تسهیلات فراگیر و 93 میلیارد تومان برای اشتغال روستایی در نظر گرفته شده است.
سید محمد احمدی افزود: تاکنون 285 طرح، با مبلغ افزون بر 173 میلیارد تومان در دستگاه های اجرایی تایید و در کمیته فنی شهرستان رشت مصوب و به کمیته فنی استان گیلان ارسال شده است.
وی اظهار داشت: در اشتغال روستایی 214 طرح با 83 میلیارد و 830 میلیون تومان به میزان 90 درصد و در اشتغال فراگیر 71 طرح با 89 میلیارد و 250 میلیون تومان به میزان 40 درصد جذب داشته ایم.
فرماندار شهرستان رشت با بیان این که 30 درصد از اشتغال روستایی سهم گردشگری بوده، خاطر نشان کرد: از محل اشتغال روستایی 106 طرح با 26 میلیارد و 833 میلیون تومان به بانک های عامل معرفی شده که تاکنون تسهیلات برای 9 طرح پرداخت شده است.
وی ادامه داد: از محل طرح فراگیر نیز 46 طرح به مبلغ 49 میلیارد و 769 میلیون تومان برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده که تاکنون هیچگونه پرداختی نداشته ایم که انتظار ما تسریع در پرداخت تسهیلات است.
در این جلسه غلامعلی جعفرزاده و صادق حسنی دو نفر از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی آماری از میزان تسهیلات اشتغالزایی در کشور و استان ارایه دادند.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads