کد خبر: 169649 - تاریخ: دوشنبه، 2 جولای 2018 - 14:33

مرمت و بازسازی 50 بنای تاریخی و شاخص گیلان در دستور کار قرار گرفت

سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان گیلان از مرمت و بازسازی 50 بنای تاریخی و شاخص گیلان خبر داد.

به گزارش خوبان،  در راستای مرمت و ساماندهی آثار تاریخی، با اعتبارات استانی و ملی 50 ساختمان تاریخی در سال 97 بازسازی می‌شود.

ولی جهانی، سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان گیلان گفت: با توجه به اینکه مصالح ساختمانی اکثر بناهای تاریخی از نوع سنتی و اغلب از چوب است، رطوبت در طول زمان به بناهای مذکور آسیب وارد کرده و بی‌شک مرمت این آثار تاریخی یکی از اولویت‌های معاونت میراث فرهنگی استان گیلان است.

وی گفت: تنوع آثار تاریخی در استان گیلان و پراکندگی بناهای تاریخی سبب شد تا برای هر شهرستان پروژه‌ای خاص تعریف شود.

به گفته جهانی، این بناها با کاربری مختلف شامل بقعه، منزل مسکونی، حمام، مسجد، مدرسه اداره، موزه و غیره بوده و احداث موزه و سایت موزه مارلیک در شهرستان رودبار از جمله برنامه‌های در دست اقدام است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان گیلان برنامه حفاظت و مرمت آثار تاریخی ارزشمند را امری ضروری و مستمر دانست و ابراز امیدواری کرد: با صیانت از میراث فرهنگی استان، زمینه رونق گردشگری، آشنایی گردشگران و نسل‌های بعدی از فرهنگ و تمدن سرزمین گیلان به خوبی فراهم شود.

وی تاکید کرد: پیمانکاران مرمت این بناهای تاریخی از طریق سامانه الکترونیکی تدارکات دولت مشخص شده‌اند و مقرر شده بخشی از هزینه‌های مرمت بناها از طریق اوراق و بخشی دیگر از طریق وجه نقد پرداخت شود.

اننهای پیام/213


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads