کد خبر: 169587 - تاریخ: یکشنبه، 1 جولای 2018 - 11:55

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان:

گیلان در حال تبدیل شدن به قطب تولید صنعت فولاد کشور است

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان ‌گفت:‌ با توجه به مهیا بودن شرایط جغرافیایی و اقلیمی، استان‌ گیلان به‌زودی به قطب تولید محصولات فولادی کشور تبدیل می‌شود.

به گزارش خوبان، فرهاد دلق‌پوش صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ یکی از نیازهای صنایع فولادی آب است بنابراین با توجه به شرایط اقلیمی و با افتتاح پروژه‌ها و طرح‌های جدید، گیلان به زودی به قطب تولید انواع محصولات فولادی کشور تبدیل می‌شود.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان با تأکید بر اینکه تاریخ صنعت گیلان به 120 سال قبل بر می‌گردد تصریح کرد:‌ استقرار صنایع در استان با فعالیت واحدهای مربوط به حوزه ابریشم و نوغانداری در گیلان آغاز شد و سپس به سایر حوزه‌ها نظیر صنایع تبدیلی گرایش پیدا کرد.

دلق‌پوش به پیدایش انواع صنایع تبدیلی به ویژه در حوزه کشاورزی اشاره کرد و ابراز داشت:‌ محصولاتی نظیر کنف،‌ چای،‌ زیتون و ابریشم از جمله‌ حوزه‌هایی هستند که با گسترش فعالیت صنایع در گیلان،‌ جایگاه خود را به عنوان یک قطب تولیدی و صنعتی تثبیت کردند.

وی تاریخ استقرار صنایع تبدیلی در استان گیلان را مربوط به سه دهه اخیر اعلام کرد و بیان داشت:‌ گیلان قابلیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان و منحصر به فردی دارد به طوری که این اقلیم مناسب زمینه فعالیت ‌در حوزه‌هایی همانند بخش گردشگری،‌ کشاورزی و یا معادن را فراهم کرده است.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان تولید انواع صنایع فولادی در استان را مؤید وجود ظرفیت‌های عظیم در استان دانست و افزود:‌ صنایع فولادی به جهت نیاز زیادشان به آب باید در مناطقی‌ خاص استقرار پیدا کنند که موقعیت استان گیلان از این حیث بسیار مناسب و ویژه است.

دلق‌پوش نقش صنعت در اشتغالزایی و تولید انواع محصولات در استان گیلان را بسیار با اهمیت ارزیابی کرد و گفت:‌ استقرار صنایع نساجی،‌ سلولوزی،‌ مواد غذایی،‌ بهداشتی و مواردی نظیر این از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالای گیلان حکایت دارد که باید در تقویت آن تلاش بیشتری انجام داد.

وی از سهم 40 درصدی صنایع در درآمدهای ناخالص استان گیلان خبر داد و عنوان کرد:‌ در سه ماهه نخست امسال با وجود تمام مشکلات ارزی و تحریم‌های خارجی توانستیم 19 طرح و پروژه تولیدی را در گیلان همزمان با فرا رسیدن هفته صنعت،‌ معدن و تجارت آماده بهره‌برداری کنیم.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه به موجب این طرح‌های جدید 806 فرصت شغلی جدید ایجاد شده است تصریح کرد:‌ برای ساخت و ایجاد پروژه‌های صنعتی و تولیدی آماده افتتاح استان گیلان در هفته صنعت و معدن، بیش از 265 میلیارد تومان هزینه شده است.

دلق‌پوش ادامه حمایت از صنایع و سرمایه‌گذاران علاقمند در این حوزه را از اهداف سازمان صنعت، معدن‌ و تجارت گیلان خواند و بیان داشت:‌ تلاش داریم با تشکیل جلسات مختلف و کارگروه‌های ویژه که ریاست آن بر عهده استاندار گیلان است زمینه حضور هر چه مؤثرتر سرمایه‌گذاران را فراهم کنیم.

وی پتانسیل‌های استان گیلان در ابعاد مختلف تولیدی و صنعتی را بسیار ویژه و فراوان اعلام کرد و اظهار داشت:‌ سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان قصد دارد با برنامه‌ریزی‌‌های اصولی و اجرای طرح‌های راهگشا این استان را به یکی از مراکز پیشتاز تولیدی صنعتی کشور تبدیل کند.

 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/م


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads