کد خبر: 16944 - تاریخ: شنبه، 19 ژانویه 2013 - 17:05

با حضور دکتر زیاری و مهندس کوچکی نژاد؛

جلسه هیئت موسس دانشگاه پیام نور خمام برگزار گردید.

خوبان خبر: رئیس دانشگاه پیام نور ایران با بیان این که ما قصد داریم هر چه سریع تر نسبت به افتتاح دانشگاه پیام نور خمام اقدام نماییم افزود: به زودی خمام دارای کد مستقل دانشگاهی خواهدشد.

به گزارش خوبان، جلسه هیئت موسس دانشگاه پیام نور خمام با حضور دکتر زیاری رئیس دانشگاه پیام نور ایران، مهندس کوچکی نژاد نماینده مردم رشت ، دکتر رضایی رئیس دانشگاه پیام نور استان گیلان، حسینی بخشدار خمام، و همچنین هیئت امنا این دانشگاه و جمعی از مسئولین بخش، عصر روز پنج شنبه (1391/10/28) در سالن اجتماعات بخشداری خمام برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه بخشدار خمام، ضمن خیرمقدم به میهمانان دعوت شده، و تبریک حلول ماه ربیع الاول، و هم چنین تقدیر از فعالیت های انجام شده، توسط دکتر زیاری و همکارانشان ، طی سخنانی  گزارشی از فعالیت های صورت گرفته  در بخشداری  خمام ارائه نمود.

بخشدار ادامه داد: شهر خمام با وسعتی بالغ بر 160 کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر 55 هزار نفر، می باشد و حدود 80 سال است که بخشداری در خمام مستقر شده است. از هر لحاظ که شما حساب کنید خمام دارای موقعیت حساسی است. و شاید همین ویژگی های شهر خمام موجب شده که مردم خمام نقش موثری در دفاع مقدس با تقدیم 164 شهید و بیش از 200 آزاد و جانباز ایفا نماید.

در  ادامه بخشدار خمام با ارائه گزارشی از چگونگی ورود دانشگاه پیام نور به خمام افزود: از سال 1386واحد دانشگاه پیام نور خمام  تحت نظارت دانشگاه پیام نور رشت بود. و هم اکنون نیز یک اراده ی قوی و جدی برای احداث دانشگاه پیام نور درخمام وجود دارد . و به مرور زمان، و با کمک هایی که انجام شده تا کنون تجهیزات مناسب و هم چنین یک دستگاه خودرو صفر به آن تعلق گرفته است. و هم چنین مبلغ 80 میلیون ریال توسط مهندس کوچکی نژاد کمک شده است. و با کمک دکتر رضایی، بیش از 4هزار متر مربع زمین برای احداث ساختمان دانشگاه تهیه شده است که تا کنون بابت این دانشگاه 1 میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه شده که مبلغ 500 میلیون ریال آن بابت خرید زمین بوده است.و در این زمینه خیرین خمام و بسیاری از مردم کمک حال بوده اند.

بخشدار خمام در پایان سخنانش با بیان این که خمام باید کد مستقل دانشگاهی داشته باشد از دکتر زیاری درخواست نمود در این زمینه همکاری و مساعدت لازم را داشته باشد.

در ادامه ی این جلسه جبار کوچکی نژاد ضمن خیر مقدم به میهمانان افزود: مدت ها بود بحث دانشگاه پیام نور مطرح بود. هم در سنگر هم در خشکبیجار و هم در خمام. و ما خیلی وقت بود که منتظر دکتر زیاری بودیم. هر وقت ایشان دستوراتی می داد ولی آن تصمیم اساسی که منجر به شکل گیری دانشگاه مستقل پیام نور خمام بشود وجود نداشت. هم اکنون تقریبا شهر خمام و شهر سنگربه سمت شهرستان شدن در حال حرکت است. ولی چو ن خمام منطقه مرزی است، این احتمال برای خمام سریع تر پیش می رود. و تا کنون دو بار هم رئیس جمهور دستور داده است که این آرزوی 70 ساله مردم خمام به وقوع بپیوندد.

در ادامه کوچکی نژاد اظهار داشت: آقای زیاری شما گیلان و موقعیت آن را به خوبی می شناسید و می دانید که ما در گیلان با مشکل کمبود زمین مواجه هستیم. و به دست آوردن 1000 متر مربع زمین درخمام کار بسیار سختی می باشد. ما در رشت هم با مشکل مواجه ایم.در حال حاضر ما باید سرریز رشد را به سمت کارشناسی ارشد و دکتری بیاوریم. و پنج شش هزار دانشجو را به سمت این مناطق بیاوریم. و ما باید رشت را تجهیز نماییم. و مطمئنا در آینده ی نزدیک خمام نیز مثل مرکز استان خواهد شد. ما دو درخواست از شما داریم: یکی این که خمام دارای واحد دانشگاه پیام نور مستقل شود و دیگری ساخت ساختمان دانشگاه پیام نور خمام می باشد.

در انتهای این جلسه نیز دکتر زیاری ضمن تشکر از مهمان نوازی حاضرین افزود: ان شاالله ما قصد داریم هر چه سریع تر نسبت به افتتاح دانشگاه پیام نور خمام اقدام نماییم. و برای شروع کار خرید زمین دانشگاه خوب است. ان شا الله کد مستقل هم تعلق می گیرد. خود دوستان می دانند که ما در بحث شهریه مشکل داریم و با توجه به مشکل آفرینی استکبار مشکل بودجه ای داریم.

وی همچنین ادامه داد، حتما باید زمین دانشگاه پیام نور گسترش پیدا کند. ولی به هر حال یک مقدار روال اداری دارد که ان شاالله درست می شود.

دکتر زیاری در پایان بار دیگر از تلاش های صورت گرفته قدردانی نمود و افزود: ان شاالله که برنامه ی ساخت دانشگاه پیام نور خمام جز برنامه های آتی دانشگاه پیام نور ایران می باشد.

SAM_2756

SAM_2762

SAM_2763

SAM_2766

SAM_2768

SAM_2770

SAM_2771

SAM_2772

SAM_2774

 

انتهای پیام/72


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads