کد خبر: 169236 - تاریخ: دوشنبه، 25 ژوئن 2018 - 08:25

مدیرکل اداره زندان های گیلان

فرسودگی زندان‌های گیلان/ ۴۸ درصد زندانیان استان محکومین موادمخدر هستند

مدیرکل اداره زندان های گیلان با تصریح اینکه زندان‌های گیلان بسیار فرسوده و قدیمی هستند گفت: زندان‌های گیلان استاندارد نبوده و حتی برخی اماکنی بودند که کاربری زندان پیدا کردند.

به گزارش خوبان، سیدحمید حسینی، مدیرکل زندان های گیلان در نشست خبری هفته قوه قضائیه در دادگستری گیلان با بیان اینکه زندان های استان در برخورداری از فضای استاندارد در مضیقه هستند اذعان کرد: 14 مرکز نگهداری از زندانیان در سراسر استان فعال است که از این لحاظ در رتبه دوم کشوری قرار داریم.

وی با تصریح اینکه زندان‌های گیلان بسیار فرسوده و قدیمی هستند گفت: زندان‌های گیلان استاندارد نبوده و حتی برخی اماکنی بودند که تبدیل به زندان شده و کاربری زندان پیدا کردند.

حسینی سرانه استاندارد زندان در کشور را 15 متر برای هر فرد اعلام کرد و افزود: این سرانه در گیلان هشت متر است که در حال حاضر در کشور این مقدار لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه گیلان دارای رتبه دهم کشوری در تعداد زندانی است اظهار کرد: 48 درصد زندانیان گیلان در ارتباط با مواد مخدر هستند و محکومان مالی و جرائم غیر عمد در رده های بعدی قرار دارند.

مدیرکل زندان های گیلان با تصریح اینکه در سال 96، 776 مورد آزادی مشروط برای زندانیان لحاظ شده است افزود: یک هزار و 22 زندانی جرائم غیر عمد نیز توسط ستاد دیه استان آزاد شده اند.

وی تصریح کرد: همچنین با جذب یک میلیارد از طریق کمک های مردمی برنامه ماه عسل نیز 98 زندانی آزاد شده و به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

در ادامه رضا قشلاقی، مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان با بیان اینکه این اداره بر اساس قانون موظف به رسیدگی به صدور احکام در حوزه تخلفات اقتصادی در بخش خدمات، قاچاق و بهداشت است تصریح کرد: سال گذشته 19 هزار و 747 فقره پرونده به شعب این اداره کل در سراسر استان ارسال و رسیدگی شد که از این تعداد 19 هزار و 139پرونده مختومه گردید.

وی اذعان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری نیز بالغ بر چهار هزار و 386 فقره پرونده وارد و رسیدگی که سه هزار و 865 فقره پرونده مختومه شد.

پایان پیام/84


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads