کد خبر: 169124 - تاریخ: جمعه، 22 ژوئن 2018 - 17:12

امام جمعه رشت:

اشرافی‌گری مسئولان در نظام جمهوری اسلامی ننگ است

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه اشرافی گری مسئولان در نظام جمهوری اسلامی ننگ است گفت: در نظامی که مردم هزاران جوانان خود را برای آبادانی و امنیت آن تقدیم کردند زندگی اشرافی‌گرانه مسئولان قابل‌پذیرش نیست.

به گزارش خوبان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت با بیان اینکه رهبری معظم نظام موردتوجه بسیاری از مستضعفان جامعه بشری قرار دارند اظهار کرد: رهبر خردمند ایران اسلامی در ۳۰ خرداد در دیدار با نمایندگان مجلس بعد از تجلیل از فعالیت مجلس شورای اسلامی ۶ گلایه از مجلس و پنج راهکار را عنوان فرموده‌اند.

وی با اشاره به نقش مردم در استمرار انقلاب اسلامی تصریح کرد: این مردم همه دردهای خود را مخفی نگاه داشتند تا مسئولان دریابند که در پازل کشور کجای کار قرار دارند لذا اگر مردم از زندگی برخی از مسئولان مطلع شوند به‌شدت با آن‌ها برخورد خواهند کرد.

امام‌جمعه رشت با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس مبنی بر گلایه ایشان در تدوین قوانین غربی افزود: گرفتن مالیات از خانه‌های خالی گلایه شما مجلسی‌هاست اما شما برای قانون چه کرده و چگونه عمل کرده‌اید؟

فلاحتی با اشاره به گلایه رهبری درباره عدم حضور همه‌جانبه نمایندگان در تصویب قوانین گفت: مردم رأی داده‌اند که نمایندگانشان در تصویب قوانین حاضر باشند و درد مردم را شنیده و قوانینی که به درد مردم می‌خورد را تقنین کنند.

امام‌جمعه رشت با اشاره به بخشی دیگر از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب درباره اشرافی گری در جامعه اسلامی بیان کرد: اشرافی گری مسئولان در نظام جمهوری اسلامی ننگ است و در نظامی که مردم هزاران جوانان خود را برای آبادانی و امنیت آن تقدیم کردند زندگی اشرافی‌گرانه مسئولان قابل‌پذیرش نیست.

فلاحتی با اذعان به اینکه باید از مظلومین دفاع کنیم خاطرنشان کرد: رهبری از سفرهای غیرضروری گلایه کردند لذا من نمی‌دانم که چقدر سفرهای غیرضروری صورت می‌گیرد که رهبری از کاستن آن سخن فرموده‌اند ازاین‌رو نمایندگان محترم مجلس بدانند که باید به مردم پاسخ دهند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به راهکار رهبری مبنی بر تقنین قوانین اولویت‌دار افزود: به ملت، تولیدکنندگان داخلی، دردمندان و ایده پردازان دانشگاه‌های ما بها دهید تا کشورهای دیگر مانند زمان شاه مغزهای کشور ما را به یغما نبرند.

وی با اشاره به‌نقد رهبری معظم نظام مبنی بر پول‌شویی در کشور بیان کرد: چرا باید قدرت‌های استکباری برای ما تصمیم بگیرند؛ باید خودمان از غنای دینی، اندیشه‌ای و علمی بهره گرفته و در تصمیمات به خود متکی باشیم.

فلاحتی با انتقاد از تصمیم‌گیری‌های غیر صواب در برخی از دستگاه‌ها از جمله اداره کل ورزش و جوانان گفت: استاندار چشم دولت و نماینده رهبری چشم رهبری هستند لذا باید در تصمیم‌گیری‌ها با این دو جایگاه هماهنگی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه از جوانان ورزشکار استان و کشور قدردانی و حمایت می‌کنیم افزود: باید سخن جوانان را شنیده و بستر فعالیت آن‌ها فراهم شود

فلاحتی با تأکید بر نگاه انقلابی نمایندگان برای به‌کارگیری  راهکارهای رهبری معظم نظام بیان کرد: امیدواریم که نمایندگان مجلس توصیه‌های رهبری را نصب‌العین خود داده، دردهای مردم را دیده و در تقنین قوانین به آن‌ها توجه کنند.

امام‌جمعه رشت با اشاره به اهمیت سبک زندگی اسلامی در فلاح و رستگاری انسان بیان کرد: دانش و علم تنها عامل فلاح و رستگاری نیست ازاین‌رو، هدایت و تربیت درست از روز نخست انسان را به مسیر الهی سوق می‌دهد.

وی با اشاره به افرادی که دارای چهره‌ای علمی بوده اما در مسیر انقلاب اسلامی ریزش داشته یا در حال ریزش هستند تصریح کرد: تکیه به علم و دانش به‌عنوان تنها عامل سعادت کافی نبوده و این تربیت درست و هدایت اسلامی است که انسان را متوجه به خدا، جامعه و هم نوعان خواهد کرد لذا مسیر دست‌یابی به هدایت با توجه به تربیت اسلامی و سبک زندگی اسلامی محقق می‌شود

فلاحتی با تأکید بر اهمیت تذکر و امربه‌معروف در جامعه اسلامی بیان کرد: هجمه‌های دشمن با تهاجم فرهنگی بسیاری از خانواده‌ها را درگیر کرده و فرزندان را از تربیت اسلامی دور نگاه داشته بنابراین همه ما نیاز داریم تا از تذکر دیگران بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/3389


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads