کد خبر: 169081 - تاریخ: پنج‌شنبه، 21 ژوئن 2018 - 12:44

87 هزار نفر در واحدهای تولیدی و صنعتی گیلان شاغل هستند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: 87 هزار نفر در 2 هزار و 700 واحد تولیدی و صنعتی استان شاغل هستند و این آمار با بهره برداری از 30 واحد جدید تا پایان امسال به 120 هزار نفر خواهد رسید.

به گزارش خوبان، فرهاد دلق پوش روز پنجشنبه در بازدید از برخی واحدهای تولیدی آستارا افزود: حمایت از کالای ایرانی محور تولید در گیلان است و تا پایان امسال ، یکی از بزرگترین واحدها در شهرک های صنعتی مرکز استان افتتاح خواهد شد.
وی اظهار کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی گیلان در حوزه های فولاد، منسوجات، مواد غذایی و سلولز فعالیت چشمگیر دارند و از نظر تعداد و میزان دریافت تسهیلات بانکی، به ترتیب رتبه نخست و رتبه نهم کشور را دارند.
وی بیان کرد: حمایت از تولیدات دانش بنیان و صادرات محور جهت تحقق نیازهای داخلی و بین المللی از اهمیت خاصی برخوردار است و گیلان با توجه به نزدیکی به کشورهای آسیای میانه و اروپای شرقی، در صادرات کالاهای داخلی نقش اساسی دارد.
دلق پوش ادامه داد: حمایت از سرمایه گذاران جهت رونق تولید ملی ضروری است و آستارا در نقطه مهم کریدور شمال-جنوب قرار دارد و از این فرصت باید برای رونق تولید، تجارت و صادرات استفاده شود.
او گفت: 121 هزار واحد صنفی در گیلان فعال است و با توجه به آغاز فصل تابستان، نظارت بر این واحدها جهت تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت ها تشدید شده است.

انتهای پیام/32


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads