کد خبر: 169013 - تاریخ: چهارشنبه، 20 ژوئن 2018 - 09:53

گیلان در رتبه نخست پرداخت تسهیلات رونق تولید قرار دارد

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان گیلان گفت:‌ گیلان به لحاظ پرداخت تسهیلات رونق و رفع موانع تولید در رتبه نخست کشوری قرار دارد.

به گزارش خوبان، فرهاد دلق‌پوش  اظهار داشت:‌ جلسات کارگروه رونق و رفع موانع تولید تاکنون به طور مستمر برگزار شده است به طوری که هم‌اکنون گیلان در حوزه پرداخت تسهیلات رونق و رفع موانع تولید در رتبه نخست کشوری قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان گیلان بیان داشت:‌ جلسات ‌مربوط به کارگروه رونق و رفع موانع تولید با محوریت استانداری گیلان در سال گذشته به طور مستمر برگزار شد و نتایج بسیار اثربخشی نیز در حل مشکلات فعالان حوزه تولید و صنعت استان داشته است.

دلق‌پوش حل و فصل بسیاری از مشکلات و معضلات واحدهای تولیدی گیلان را متذکر شد و افزود:‌ مساعدت‌های کارگروه رونق و رفع موانع تولید تاکنون بیشتر در حوزه‌هایی نظیر تأمین نقدینگی،‌ مباحث مالیاتی،‌ امور زیرساختی و استمهال تسهیلات معوقه متمرکز بوده است.

وی با بیان اینکه استان گیلان در پرداخت تسهیلات رونق تولید در رتبه نخست کشور قرار دارد عنوان کرد:‌ تا پایان سال گذشته از محل اعتبارات رونق تولید تعداد 2 هزار و 117 فقره تسهیلات به ارزش بیش از 770 میلیارد تومان به واحدهای تولیدی و صنعتی گیلان پرداخت شد.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان گیلان ابراز داشت:‌ بانک‌های عامل استان نیز در مسیر پرداخت این تعداد تسهیلات همکاری بسیار خوب و مطلوبی در این راستا داشتند بنابراین این روند کنونی در قالب کارگروه رونق و رفع موانع تولید تا تیر ماه امسال ادامه پیدا می‌کند.

دلق‌پوش از حل و فصل چالش‌های پیش روی بخش تولید و تجارت استان گیلان خبر داد و تصریح کرد:‌ در مجموع سال گذشته و با احتساب 3 ماهه نخست امسال،‌ تعداد 2 هزار و 289 فقره تسهیلات به ارزش بیش از 800 میلیارد تومان به واحدهای تولیدی و صنعتی استان پرداخت شد.

وی به نحوه تعامل سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان با انجمن‌ها نیز اشاره کرد و گفت: طبق سیاست‌های کلی این سازمان، از نظرات و راهکارهای کلیه تشکل‌های صنعتی و صنفی از جمله کانون کارفرمایی، در جهت حمایت از تولید و تجارت استان به نحو مطلوب استفاده می‌شود.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان گیلان خاطرنشان کرد:‌ در راستای برقراری تعامل مثبت با انجمن‌ها،‌ این سازمان همواره پذیرای برنامه‌ها و پیشنهادات صاحبان ایده و تخصص در این بخش بوده ‌است و از فعالیت همه انجمن‌ها و تشکل‌های خصوصی استقبال می‌کند.

دلق‌پوش از افزایش تعداد واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری خبر داد و تصریح کرد: در نیمه نخست سال گذشته تعداد کل واحدهای دارای پروانه بهره برداری در گیلان 2 هزار و 608 واحد صنعتی بود که این رقم طبق آخرین آمار در سامانه سازمان به 2 هزار و 950 واحد افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان گیلان افزود:‌ برخی از کارخانجات و واحدهای تولیدی‌،‌ صنعتی موجود در استان گیلان به دلایل متعددی قادر به ادامه کار به‌صورت تمام وقت نیستند و برخی دیگر نیز به علت عدم توانایی لازم در جذب بازارهای هدف فعالیت تولیدی مستمری ندارند.

دلق‌پوش در مورد فعالیت این‌گونه از واحدهای تولیدی صنعتی نیمه فعال استان گیلان عنوان کرد:‌ مثال بارز و عینی چنین وضعیتی در برخی از صنایع تبدیلی استان گیلان وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به صنایع تبدیلی نظیر کارخانجات فرآوری چای،‌ زیتون و مانند این‌ها اشاره کرد.

انتهای پیام/م


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads