کد خبر: 169004 - تاریخ: چهارشنبه، 20 ژوئن 2018 - 09:28

افزایش ۵/ ۳۷ درصدی طرح‌های سرمایه‌گذاری جذب شده در انزلی‏

منطقه آزاد انزلی در شاخص اقتصادی جذب طرح‌های سرمایه‌گذاری طی دو ماه نخست سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵/ ۳۷درصد رشد داشته است.

به گزارش خوبان، امین افقی، مدیرروابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی با اعلام این خبر  اظهار کرد: طی این مدت از میان طرح‌های سرمایه‌گذاری ارائه شده، مجوز سرمایه‌گذاری برای ۱۱طرح بعد از بررسی و تایید صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۸مجوز سرمایه‌گذاری بود، بیانگر افزایش ۵/ ۳۷درصدی در این  است.

حوزه‌های فعالیت ۱۱ مجوز سرمایه‌گذاری صادر شده در منطقه آزاد انزلی در زمینه‌های ساخت هتل، احداث مجتمع‌های مسکونی، مراکز خدماتی و ساخت مجموعه‌های تفریحی و اقامتی است. وی افزود: ارزش طرح‌های سرمایه‌گذاری اظهار شده از سوی شرکت‌های فوق ۲۷۱۰ میلیارد ریال اعلام شده که در برابر رقم ۲۲۸۵ میلیارد ریال اعلامی در ۲ماه ابتدایی سال ۹۶ از رشد ۵/ ۱۸ درصدی درخصوص ارزش طرح‌های سرمایه‌گذاری جذب شده در منطقه آزاد انزلی خبر می‌دهد.

مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: تداوم مسیر رشد طی شده از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی در شاخص‌های مهم اقتصادی، طی چهار سال گذشته از نکات مورد توجه کارشناسان اقتصادی است که تداوم سیاست‌های راهبردی حمایت از سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی را باید مهم‌ترین دلیل آن دانست و در عین حال ارائه بسته‌های تشویقی-حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان، افزایش میزان و تعداد تسهیلات بانکی پرداختی به‌منظور تامین سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی منطقه، فعال‌سازی ۶۲ واحد تولیدی راکد و بازگرداندن آنها به چرخه تولید، به همراه برگزاری و حضور در نمایشگاه‌های تخصصی داخلی و خارجی، تکمیل طرح‌های عمرانی –زیرساختی که مهم‌ترین آنها بهره‌برداری از فاز نخست مجتمع بندری کاسپین به‌عنوان بزرگ‌ترین طرح زیرساختی مناطق آزاد کشور، در کنار رونق فعالیت‌های بورس و اجرای تمام معافیت‌ها و مزایای موجود در منطقه آزاد انزلی را که منجر به رونق فضای کسب‌وکار در استان و منطقه شده نیز می‌توان از مهم‌ترین عوامل تداوم مسیر رو به رشد این سازمان در شاخص های اقتصادی ارزیابی کرد. به گفته افقی، ایجاد جاذبه‌ها و امکانات  جدید گردشگری در منطقه همچون احداث اسکله کشتی‌های تفریحی(مارینا)، مجهزترین مرکز تفریحات دریایی شمال کشور، بزرگ‌ترین مجموعه آکواریوم در حال ساخت ایرانکه با سرمایه‌گذاری خارجی در حال تکمیل است و اجرای طرح های متنوع گردشگری را می‌توان از دیگر دلایل روند رو به رشد حضور سرمایه‌گذاران فعال در عرصه‌های مرتبط با صنعت گردشگری اعلام کرد.

انتهای پیام/32

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads