کد خبر: 16899 - تاریخ: جمعه، 18 ژانویه 2013 - 17:56

برترین مقصد گردشگری مسلمانان جهان

خوبان خبر: یکی از مهمترین دلایل انتخاب مالزی به عنوان برترین مقصد گردشگری اسلامی وجود نمازخانه‌های زیاد در اکثر مناطق این کشور از جمله مراکز خرید و فرودگاه‌ها است.

به گزارش خوبان به نقل از ایسنا، موسسه مطالعاتی Crescentrating که در سنگاپور مستقر است، در تازه‌ترین رتبه‌بندی خود مالزی را به عنوان بهترین مقصد گردشگری جهان برای مسلمانان انتخاب کرد.

در این رتبه‌بندی پس از مالزی کشورهای مصر، ترکیه، امارات، عربستان و سنگاپور در رتبه‌های بعدی برترین مقاصد گردشگری اسلامی جهان قرار گرفته‌اند.

مهمترین فاکتور در این رتبه‌بندی امکانات موجود در این کشورها برای جمعیت رو به رشد مسلمانان جهان است که از آن جمله می‌توان به خدمات و غذاهای اسلامی، امنیت، دسترسی به نمازخانه و امکانات هتل‌ها برای مسلمانان اشاره کرد.

این موسسه مطالعاتی وضعیت خدمات و امکانات گردشگری اسلامی در حدود 50 کشور جهان را مورد بررسی قرار داده است و مالزی با امتیاز 8.3 از 10، مکان اول را به خود اختصاص داده است.

امتیاز مصر که نزدیکترین رقیب مالزی است برابر با 6.7 و امارات و ترکیه 6.6 اعلام شده است.

«فضل بهارالدین»، رییس این موسسه در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه یکی از مهمترین دلایل انتخاب مالزی به عنوان برترین مقصد گردشگری اسلامی را وجود نمازخانه‌های زیاد در اکثر مناطق این کشور از جمله مراکز خرید و فرودگاه‌ها دانست.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads