کد خبر: 168965 - تاریخ: سه‌شنبه، 19 ژوئن 2018 - 15:00

تولید بیش از ۳ میلیون تن محصولات کشاورزی در گیلان

کشاورزان گیلانی سالانه بیش از ۳ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌کنند.

به گزارش خوبان، علیرضا شعبان‌نژاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به رتبه یازدهم گیلان در تولید انواعمحصولات کشاورزی گفت: سالانه بیش از ۳ میلیون تن محصولات کشاورزی از اراضی کشاورزی گیلان در حوزه‌های مختلف تولید و روانه بازار می‌شود.

وی به وضعیت مکانیزاسیون استان در بخش تولید محصولات اشاره کرد و افزود: گیلان از این حیث وضعیت خوبی در مقایسه با آمار‌های کشوری دارد به طوری‌که حدود ۵۸ درصد فعالیت‌های زراعی استان به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزایش ضریب مکانیزاسیون را به یکپارچه‌سازی و نوسازی اراضی مرتبط دانست و خاطر نشان کرد: هر قدر ضریب تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی گیلان افزایش یابد مطمئناً رتبه استان از لحاظ مکانیزاسیون و انجام عملیات زراعی توسط ماشین‌آلات نیز ارتقاء پیدا می‌کند.

علیرضا شعبان نژاد از پرداخت بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان گیلانی در بازه زمانی ۴ ساله خبر داد و افزود: با تعامل بسیار خوبی که بین جهاد کشاورزی گیلان و بانک کشاورزی ایجاد شده بیش از ۱۰ هزار انواع ماشین‌آلات توسط کشاورزان خریداری شد.

 

انتهای پیام/م.ع


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads