کد خبر: 168956 - تاریخ: سه‌شنبه، 19 ژوئن 2018 - 08:51

شهردار رشت

مسدود شدن حساب شهرداری برای مدیریت شهری فاجعه است

شهردار رشت با اشاره به انسداد حساب شهرداری این شهر برای ۲۱ بار طی هشت ماه گذشته آن را فاجعه ای برای مدیریت شهری برشمرد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته مشکلات در حال حل شدن است.

به گزارش خوبان ، مسعود نصرتی  در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دفتر شهرداری رشت برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه طی ماه های گذشته شهر رشت دچار ناملایمات فراوانی شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۵۰ رسانه در حوزه مجازی شهر رشت، افزود: با توجه به متفاوت بودن و ویژگی های خاص شهر رشت فعالیت این تعداد رسانه در حوزه مجازی قابل توجه است.

شهردار رشت در ادامه به وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاری در حوزه مدیریت شهری شهرداری ها، اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه رشت دارای مشکلات متفاوتی نسبت به سایر شهرهای کشور است، خاطرنشان کرد: به واسطه حضور مجموعه منسجم مشکلات در حال برطرف شدن است.

بهره برداری از ۶ پروژه در رشت طی هفته های آینده

نصرتی با اشاره به اینکه یکی از اتفاقات منحصربه فرد در مورد شهر رشت مسدود شدن حساب شهرداری برای ۲۱ مرتبه طی هشت ماهه گذشته است، تصریح کرد : چنین وضعیتی برای مدیریت شهری یک فاجعه محسوب می شود.

وی به تلاش و پیگیری مسئولان شهری، شهر رشت برای حل این مشکلات اشاره کرد و یادآورشد: انتظار می رود که از این تاریخ به بعد شهرداری رشت دیگر با چنین وضعیتی مواجه نشود.

شهردار رشت همچنین به وجود ۷۴ چک برگشتی مربوط به این سازمان نیز اشاره و اظهار امیدواری کرد که شهرداری رشت دیگر وارد بازی جدیدی نشویم.

وی با اشاره به برخی برنامه های شهرداری رشت در ماه های آینده، گفت: در حال حاضر برای عقد قرارداد به ۱۶ پروژه از ۳۱ تفاهم نامه امضا شده فراخوان داده شده است.

نصرتی در ادامه همچنین به حضور ۱۰۷ سرمایه گذار در ماههای گذشته برای سرمایه گذاری درشهر رشت اشاره و خاطرنشان کرد: طی شش هفته آینده در شهر رشت شش پروژه افتتاح و اجرای شش پروژه نیز آغاز می شود.

به گفته این مسئول برای اجرای این پروژه ها اعتبارات مالی نیز تأمین شده است.

تبدیل رشت به عنوان پایتخت گردشگری در سال ۲۰۲۰

وی با بیان اینکه بسیاری از شهرها برای تولید زیرساخت ها وابسته صنعت ساختمان هستند که در حال حاضراین صنعت از حال و روز مطلوبی برخوردار نیست، گفت: متاسفانه امروز هیچ پروانه ساختی صادر نمی شود و شهرداری برای تأمین درآمدها با مشکل روبه رو است.

شهردار رشت ادامه داد: شهرهایی همانند رشت که دارای پروژه های نیمه کاره و یا شروع نشده است با توجه به شرایط موجود برای تأمین اعتبارات اجرای پروژه ها مشکلات فراوانی وجود دارد.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد جذابیت شهری به بازنگری طرح تفضیلی و ضوابط اشاره و اظهار کرد: با حضور کارشناسان ۵۱ مورد بازنگری در طرح تفضیلی صورت گرفته و در حال نهایی شدن است.

نصرتی در ادامه با بیان اینکه باید از صنعت گردشگری استان گیلان برای توسعه شهر رشت استفاده شود، گفت: براساس پیشنهاد استاندار گیلان، اقدامات لازم برای تبدیل کردن رشت به پایتخت صنعت گردشگری در مسیر جاده ابریشم (رشت ۲۰۲۰) در حال انجام است.

وی به ظرفیت فراوان رشت در حوزه رسانه نیز اشاره و تأکید کرد : رسانه باید در ایجاد یک محتوای مناسب برای معرفی و برندسازی شهر رشت در سطح کشور به شهرداری رشت کمک کنند.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads