کد خبر: 168944 - تاریخ: سه‌شنبه، 19 ژوئن 2018 - 08:37

جست‌وجوی مفقودان سیل اشکورات به‌سختی پیش می‌رود

رئیس هلال احمر رودسر ‌گفت:‌ گل‌آلود بودن رودخانه کاکرود و گل‌ولای، جست‌وجوی مفقودان سیل اشکورات را سخت کرده است‌.

به گزارش خوبان، کامیار صالح‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ گل‌آلود بودن رودخانه کاکرود و گل‌ولای انباشت شده ناشی از سیل در منطقه اشکورات عملیات جست‌و‌جوی مفقودان حادثه سیل و رانش زمین را با مشکل مواجه کرده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان رودسر عنوان کرد:‌ قستمی از اعضای بدن یکی از مفقودان که احتمالاً متعلق به یک خانم است ساعاتی قبل توسط تیم‌های جست‌وجو و امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان با فاصله بسیار زیاد از محل اولیه تفحص پیدا شد.

صالح‌پور با اشاره به محل کشف عضو بدن یکی از حادثه‌دیدگان‌ ‌در منطقه یادشده بیان داشت:‌ این تکه از اجزای پیکر یکی از جان باختگان حادثه سیل و رانش زمین در فاصله حدوداً 35 کیلومتری محلی پیدا شد که منازل مسکونی و پل منطقه کاکرود تخریب شده‌اند.

وی با بیان اینکه احتمال نمی‌دادیم نشانه‌هایی از مفقودان در این مکان پیدا شود بیان داشت‌:‌ با توجه به جاری شدن سیل و شدت بسیار زیاد جریان آب احتمال اینکه اجساد و یا قطعات دیگری از پیکر جانباختگان حادثه سیل و رانش کوه در همین منطقه پیدا شود زیاد است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان رودسر خاطرنشان کرد:‌ تیم‌های هلال احمر با کمک سایر ماشین‌آلات سنگین خاک‌برداری نظیر بیل مکانیکی و بولدوزر چندین روز است که منطقه بین پل روستای کاکرود و اطراف منازل تخریب شده را جست‌وجو کرده‌اند.

صالح‌پور با بیان اینکه ادامه عملیات تفحص مفقودان در ساعات پایانی روز امکان‌پذیر نیست افزود:‌ فردا صبح تیم‌های مخصوص جمعیت هلال احمر،‌ عملیات خود را برای خاکبرداری و جست‌وجوی حادثه‌دیدگان در محل‌های احتمالی مجدداً از سر خواهند گرفت.

وی از تشکیل جلسه ستاد بحران در شهرستان رودسر خبر داد و تصریح کرد:‌ در جلسه فردا علاوه بر پیگیری موارد مربوط به امداد‌رسانی به ساکنان روستاهای سیل‌زده در مورد نحوه انجام عملیات جست‌وجو و امکانات لازم جهت آواربرداری تصمیم‌گیری می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان رودسر عنوان کرد:‌ امروز 10 تیم متشکل از نیروهای جمعیت هلال احمر ‌شهرستان رودسر،‌ آستانه،‌ مرکز استان و سایر مناطق دیگر در عملیات جست‌وجوی مفقودان حادثه سیل و رانش زمین در منطقه اشکورات شرکت کردند.

انتهای پیام/م


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads