کد خبر: 168941 - تاریخ: سه‌شنبه، 19 ژوئن 2018 - 08:34

اهداکنندگان خون گیلان در پیاده راه فرهنگی رشت تجلیل شدند

مراسم تجلیل از اهداکنندگان خون استان گیلان روز گذشته با حضور اقشار مختلف مردم در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار شد.

به گزارش خوبان، مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت درباره برگزاری این مراسم در پیاده راه فرهنگی این کلانشهر، گفت: این برنامه به مناسبت روز جهانی اهداکنندگان خون با همکاری و هماهنگی انتقال خون استان گیلان و مشارکت این سازمان برگزار شده است.
علیرضا حسنی بیان داشت: تجلیل از اهداکنندگان خون با هدف تبلیغ و ترویج این کار انساندوستانه در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار شده است.
وی اظهار داشت: اهداکنندگان خون با حس نوعدوستانه خود در امر خداپسندانه اهدای خون برای نجات جان افراد نیازمند به این مایع حیاتی نقش مهمی دارند.
در این مراسم ضمن تجلیل از اهداکنندگان خون ، دو خانواده شهدای مدافع حرم که در کار اهدای خون مشارکت دارند، تجلیل شدند.

سالانه به طور میانگین بیش از 200 هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که این خون ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد مورد نیاز مورد مصرف قرار می گیرد.
استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن، آمار بالای جراحی های قلب و عروق، تصادفات، تعداد زیاد بیماران هموفیلی ، تالاسمی و فاویسمی جزء استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.
حداقل سن 18 سال تمام و حداکثر 60 سال (اهداکنندگان مستمر تا 65 سال )، حداقل وزن 50 کیلوگرم، فاصله اهداء خون هر هشت هفته یک بار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یک سال، از چهار بار بیشتر نشود، همراه داشتن اصل کارت شناسایی (شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه و برای اهداکنندگان بار اول کارت ملی الزامی است) شرایط اهدای خون است.

انتهای پیام/562


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads