کد خبر: 168918 - تاریخ: دوشنبه، 18 ژوئن 2018 - 09:58

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی:

تغییرکاربری اراضی گیلان حاصل قیمت ارزان برگ سبز چای و هزینه بالای تولید

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با بیان اینکه تغییرکاربری اراضی گیلان برای قیمت نامناسب برگ سبز چای و عدم همخوانی هزینه تولید با بازارفروش ایجاد شده است،گفت:دولت چای را در سبد نهادهای حمایتی قرار نمی‌دهد.

به گزارش خوبان، سیدکاظم دلخوش درباره وضعیت چایکاران در استان گیلان،گفت:قیمت نامناسب  دولت در خرید برگ سبز چای یکی از دلایل تغییرکاربری اراضی چای در گیلان است و این درحالی است که  بالا بودن هزینه کارگر و کارخانجات با نرخ فروش چای همخوانی ندارند،بنابراین  با این اوصاف ماندگاری در  تولید چای برای کشاورزان صرفه اقتصادی ندارد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:دولت چای  را در سبد حمایتی نهادها  قرار نمی‌دهد؛بنابراین مشخص است که چای داخلی بازار فروش مناسبی نخواهد داشت و این درحالی است که مصرف120 هزارتن  چای درکشور در شرایطی است که  تولید چای  ما در کل کشور  تنها  به 18 هزار تن می‌رسد،بنابراین با اوصاف مشخص است که چای قاچاق  وارد کشور می‌شود.

دلخوش   افزود:اگر دولت  در سبد حمایتی نهادهایی مانند کمیته  امداد  امام خمینی (ره)، بهزیستی،وزارت کار محصول  چای  داخلی را جهت توزیع قرار دهد؛می‌توان بازار چای گیلان را نیز به نحو مطلوب ساماندهی کرد تا کشاورزان با ایجاد بازار فروش مطمئن در راستای تولید دلگرم شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با  بیان  اینکه تغییرکاربری اراضی گیلان برای قیمت نامناسب  برگ سبز چای و  عدم  همخوانی هزینه تولید با بازار فروش ایجاد شده است یادآورشد: دولت  چای را  در سبد نهادهای حمایتی قرار نمی‌دهد./

انتهای پیام/3232

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads