کد خبر: 168908 - تاریخ: دوشنبه، 18 ژوئن 2018 - 09:17

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان:

به دنبال توسعه دوربین‌های نظارتی برای ایمنی بیشتر محورهای استان گیلان هستیم

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان گفت:به دنبال توسعه دوربین‌های نظارتی برای ایمنی بیشتر محورهای استان گیلان هستیم.

به گزارش خوبان، محمدرضا نازک‌کار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان درخصوص برنامه‌های این اداره درخصوص زمان شروع سفرهای تابستانی از عید فطر اظهار داشت: در بحث حمل و نقل بابت سفرهای تابستانی جلسات متعددی گذاشته شد. در این جلسات تاکید ویژه‌ای به پایانه‌های مسافربری بابت سرویس‌دهی مناسب داشتیم. در همین خصوص با شهرداری، پلیس راهور، انجمن صنفی حمل و نقل و انجمن شرکت‌‌های صنفی حمل و نقل مسافر در داخل پایانه هم جلساتی داشتیم تا نهایت سرویس‌دهی مناسب را برای سفرهای تابستانی که آغاز آن از عید فطر خواهد بود داشته باشند.

وی افزود: به جز این موارد درخصوص موارد ایمنی هم تاکیدات لازم به راهداری‌ها انجام گرفت و نسبت به تجهیز و توسعه امکانات آن‌ها اقدام شد. تمام ماشین‌ها به GPS مجهز شده‌اند و قرار است همه آنها در طول سفرهای نوروزی در مناطق شناسایی شده مستقر و آماده سرویس‌دهی باشند. این خدمات به صورت شبانه‌روزی خواهد بود تا در صورت هرگونه عامل مشکوک و مشکل‌ساز بتوانند از مسیرهای مشخص شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای سرویس‌دهی آماده باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌هایی برای رفاه مسافران تابستانی محورهای این استان اندیشیده شده است، گفت: همچون ایام نوروز و برنامه‌های ویژه‌ای که برای سفرهای نوروزی داشتیم در تابستان هم به صورت مستمر این خدمات ادامه پیدا کرده است و برای این ایام یعنی سفرهای تابستانی هم برنامه‌ریزی ویژه‌ای داریم.

وی ادامه داد: در همین راستا نمازخانه‌های بین راهی در مجمتع‌های خدمات رفاهی کاملا مورد ارزیابی قرار گرفتند تا با پاکسازی و زیباسازی آماده سرویس‌دهی به مسافران تابستانی استان باشند و ابلاغ‌های لازم در این خصوص صورت گرفته است. در همین زمینه بابت ارائه سوخت در جایگاه‌ها، سرویس‌دهی مناسب رستوران‌ها و دیگر موارد کاملا برنامه‌ریزی انجام گرفته و همه این موارد را ابلاغ کرده‌ایم تا به بهترین شکل به مراجعه‌کنندگان خدمات داده شود.

نازک‌کار در ادامه با اشاره اقدامات صورت گرفته بابت اصلاح نقاط پرحادثه محورهای استان با اشاره به کارهای صورت گرفته اظهار داشت: بحث ایمنی و نگهداری از محورهای استان مبحثی نیست که مقطعی باشد و به صورت مستمر و همیشگی ادامه دارد. در همه ایام سال اکیپ‌های راهداری و کارشناسان مشغول بررسی و اصلاح نواقص هستند و در این مدت این مساله با شدت بیشتری پیگیری شد. بررسی تابلوها و علائم در جاده‌ها، خط‌کشی‌ها و ترمیم آسفالت از این موارد بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان با اشاره به پیگیری‌ها درخصوص راه‌اندازی فاز دوم نصب دوربین‌های هوشمند ثبت تخلف در جاده‌های این استان گفت: درخصوص ایمن کردن جاده‌های استان بحث دوربین‌های نظارتی هوشمند ثبت تخلفات را داریم که در فاز اول از ۵۴ دوربین مدنظر ۴۵ دوربین نصب شده و در بقیه موارد به واسطه مشکلاتی همچون شبکه برق و فیبرنوری انجام نشده که در حال پیگیری برای اتمام آنها هستیم.

وی افزود: همین مقدار دوربین را برای فاز دوم هم در نظر داریم که گروه جدید در حال پیمایش موارد هستند تا پس از تثبیت در ستاد راهداری و انجام کارهای مقدماتی بتوانیم نسبت به اجرای این فاز هم عمل کرده و با نظارت بیشتری جاده‌ها را تحت پوشش بدهیم که نقش بسزایی در بالا بردن امنیت جاده‌های استان خواهد داشت. هرچند که این در مرحله شریان‌های اصلی است و بعد از آن به سراغ محورهای فرعی و جاده‌های روستایی خواهیم رفت و آنها را هم به این دوربین‌ها مجهز خواهیم کرد.

این مقام مسئول مجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان گیلان بابت اینکه چه میزان مسافر سفرهای تابستانی را برای امسال پیش‌بینی می کنند، اظهار داشت: در هر مقطع بار ترافیک و حضور مسافران را براساس همان مقطع ارزیابی خواهیم کرد. به عنوان مثال در حال حاضر به واسطه تعطیلات عید فطر این مساله نسبت به مدت مشابه سال قبل در همین ایام بررسی می شود اما در کل به نظر می‌رسد شاهد افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی سفرهای تابستانی که آغاز آن عید فطر است خواهیم بود.

وی افزود: در همین خصوص گلوگاه‌های ترافیکی را با همکاری پلیس راهنمایی رانندگی کاملا شناسایی کردیم تا با کمترین ترافیک مسافران بتوانند از محورهای استان استفاده کرده و سفرهای امنی را داشته باشند. آمادگی کامل را داریم و امیدواریم بتوانیم همچون ایام نوروز شاهد سرویس‌دهی مناسب به هموطنان در سفر به استان گیلان باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان با تاکید بر اینکه به دنبال تداوم روند کاهش تلفات جاده‌ای در این استان هستند، گفت: در نوروز ۹۷ شاهد کاهش ۵.۴ درصدی تلفات جاده‌ای در محورهای استان گیلان بودیم که به دنبال این هستیم تا این عدد به سمت جلو پیش رفته و با استفاده از پیشرفته‌ترین وسایل از جمله دوربین‌های ثبت تخلفات سفرهای امن و کم حادثه‌ای را برای مسافران رقم بزنیم. چون سرعت غیرمجاز یکی از دلایل اصلی منجر به فوت است که قطعا سیستم‌های پیشرفته از جمله دوربین‌های نظارتی کمک شایانی برای جلوگیری از سوانح خواهند داشت چرا که معتقدیم با فراگیر کردن دوربین‌های نظارتی ثبت تخلفات در کنار پلیس این مساله شدنی خواهد بود.

انتهای پیام/321


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads