کد خبر: 168893 - تاریخ: دوشنبه، 18 ژوئن 2018 - 08:23

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان :

۲۰ درصد از نانوایی‌های گیلان از جوش شیرین استفاده می‌کنند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: در حال حاضر حدود ۲۰ الی ۲۱ درصد از نانوایی‌های گیلان از جوش شیرین استفاده می‌کنند.

فرهاد دلق‌پوش جلسه کارگروه تنظیم بازار استان گیلان در رشت با اشاره به نظارت‌های انجام شده در ماه رمضان اظهار داشت: بازار گیلان در ماه رمضان دچار مشکل نشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به حضور چشمگیر گردشگران در تعطیلات ماه رمضان در این استان عنوان داشت: فرهنگ غنی مردم گیلان سبب حضور چشمگیر گردشگران در استان است.

دلق‌پوش با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح‌های نظارتی در ماه رمضان تصریح کرد: دستور‌العمل‌های لازم در خصوص اجرای این طرح‌ها پیش از ماه رمضان به دستگاه‌های ذی‌ربط ارسال شده بود.

وی با اشاره به برگزاری گشت‌های نظارتی مشترک با ادارات بازرسی، بهداشت و اصناف در سطح استان گیلان در ماه رمضان گفت: در ماه رمضان امسال سهم آرد فوق‌العاده در راستای تامین نیاز نان مردم در اختیار نانوایی‌ها قرار گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اعلام اینکه 15 هزار و 835 گشت نظراتی در ماه رمضان امسال در سطح استان انجام شد خاطرنشان کرد: طی برگزاری این گشت‌ها 701 مورد تخلف صنفی کشف شد.

دلق‌پوش ارزش ریالی پرونده تخلفات ثبت شده را یک میلیارد و 301 میلیون و 52 هزار و 833 ریال دانست و ابراز داشت: در ماه رمضان امسال 267 گزارش مردمی دریافت شد که از این میان 146 مورد متخلف و 121 مورد غیر متخلف شناخته شدند.

وی ضمن تفکیک صنفی میزان تخلفات انجام شده در ماه رمضان امسال گفت: بیشترین میزان تخلف مربوط به صنف عرضه‌کننده غلات با 94 مورد تخلف بود و پس از صنف عرضه مرکبات با 70 مورد تخلف، صنف عرضه مواد پروتئینی با 68 مورد تخلف و صنف عرضه شیرینی‌جات با 47 مورد تخلف قرار دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به برگزاری نمایشگاه عرضه کالا در ماه رمضان امسال در محل نمایشگاه بین المللی گیلان اظهار داشت: 82 واحد صنفی در این نمایشگاه شرکت کردند.

دلق‌پوش وضعیت بازار عرضه کالا را ملتهب دانست و خاطرنشان کرد: براساس پیامکی که از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت به دست ما رسید سران قوا در چند روز اخیر برای رفع مشکلات با یکدیگر مذاکره می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه در حال حاضر حدود 20 الی 21 درصد از نانوایی‌های گیلان از جوش شیرین استفاده می‌کنند گفت: از دانشگاه علوم پزشکی می‌خواهیم تا نظارت ویژه‌ای بر این مسئله داشته و گزارش خود را ارائه کند.

کیفیت نان در گیلان پایین است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان نیز در این جلسه مرغ را یکی از اقلام پرمصرف در استان گیلان دانست و اظهار داشت: در حال قیمت مرغ در استان گیلان 7 هزار و 150 تومان است اما وزارت جهاد کشاورزی معتقد است که باید به 9 هزار تومان برسد.

علیرضا شعبان‌نژاد با اشاره به حضور چشمگیر گردشگران در ایام ماه رمضان در استان گیلان تصریح کرد: امسال 400 تن مرغ منجمد از ذخیره دولتی خریداری کرده بودیم که از آن استقبال نشده و تنها 48 تن به فروش رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اعلام اینکه در ماه رمضان امسال فقط برنج ایرانی در بازار استان گیلان عرضه شده است عنوان داشت: نان در استان گیلان به جز در شهرستان آستارا کیفیت پایینی دارد.

انتهای پیام/ ت


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads