کد خبر: 168673 - تاریخ: پنج‌شنبه، 14 ژوئن 2018 - 10:23

یادداشت دانشجویی/

چیزی که از غرب میبینید حاکی از متمدن بودن است؟

حال این حقوق بشر آمریکایی یعنی آنکه شما به بهانه‌ی مخالفت با یک فرقه از مسیحیت میتوانید آنان را به وقیحانه‌ترین شکل ممکن محاصره کنید و تمام پنجاه و اندی نفر از آنان را زنده زنده بسوزانید! آیا این چیزی که از غرب میبینید حاکی از متمدن بودن است؟

به گزارش خوبان، مهرداد کچویی*؛ در قرن حاضر ما با سرزمین عجایبی مواجه هستیم که تا آنجایی که برایشان منفعت داشته باشد، خود را وکیل مدافع تمام مردم، گروه‌ها و ملت‌های جهان میدانند تا به احقاق یک سمبل خوش رنگ و نگار به نام “حقوق بشر” بپردازند و تاکنون کمتر ملتی معتقد است که دخالت‌های دولت ایالات متحده آمریکا در امور دیگر دولت ها، واقعا به دلیل اجرای حقوق بشر بوده باشد! بلکه آن چیزی که تمام دنیا شاهد آن بوده است، دخالت در امور کشور‌ها در راستای اجرای حقوق بشر آمریکایی بوده است! و این دسته از حقوق بدست آوردن امتیازاتی ست که دولت ایالات متحده را در جهان قویتر و غنی‌تر و با نفوذتر سازد. اخیرا کم شاهد این ماجرا جویایی‌ها نبوده ایم، آنان برای رسیدن به اهداف خود، به عراق، لیبی، ژاپن، افغانستان، سوریه و پاناما و… حمله‌ی مستقیم نظامی را ترتیب دادند و حقوق بشر را تبدیل به یک مکانیزم بی دردسر برای دخالت در امور داخلی کشور‌هایی همچون؛ ایران، کره شمالی، اوکراین، ونزوئلا، روسیه و یمن و… کرده اند. آن‌ها خود را پرچم دار حقوق بشر میدانند در حالیکه در خود این کشور هر روزه بار‌ها و بار‌ها حقوق بشر به شکلی مبرهن نقض میشود!

سالانه ۳۰ هزار آمریکایی به وسیله‌ی اسلحه کشته میشوند، در هر ۹۸ ثانیه یک تعرض جنسی در آمریکا رخ میدهد و آمریکا بیش از نیم میلیون بی خانمان را در خود جای داده است…

مقام معظم رهبری اخیرا در دیدار با کارگزاران نظام به نکاتی در خصوص عدم رعایت حقوق بشر توسط ایالات متحده آمریکا اشاره کردند، و بیان نمودند: چند مسئله‌ی حقوق بشری در مورد آمریکا وجود دارد که سازمان ملل جدّاً باید این‌ها را دنبال کند. این پرونده‌ها حل‌نشده است، تمام‌نشده است، نیمه‌کاره‌مانده است که بعضی‌ها اصلاً از اوّل هم دنبال نشده.

یکی مسئله‌ی آتش زدن مرکز داوودی‌ها در زمان کلینتون است؛ این قضیّه چرا دنبال نمیشود؟ یک عدّه‌ای، یک گروهی، وابسته‌ی به یک فرقه‌ای از فِرَق مسیحیّت در یک خانه‌ای اجتماع کردند؛ دولتی‌ها به دلیلی با این‌ها مخالفت داشتند؛ خانه را آتش زدند و ده‌ها نفر زن، مرد، کودک، در این آتش‌سوزی زنده‌زنده سوزانده شدند و کشته شدند و رفتند! این چرا دنبال نمیشود؟ آمریکا با یک‌چنین سابقه‌ای صلاحیّت دارد که از لحاظ حقوق بشری به این‌و‌آن تذکّر بدهد؟ سازمان ملل باید دنبال بکند. این یک مسئله و یک پرونده‌ی حتمی و اساسی است که باید دنبال بشود.

شاخه داویدیان یکی از شاخه‌های دین مسیحی و منشعب از کلیسای ادونتیست است. این شاخه در سال ۱۸۳۰ در آمریکا توسط فردی به‌نام ویلیام میلر که کشاورزی انگلیسی بود، پایه‌گذاری شد؛ ویلیام میلر که تحصیلات چندانی نیز نداشت، بازگشت مسیح را طبق فرازهایى از کتاب مقدس مانند رساله دوم پطروس و دانیال، سال ۱۸۴۳ میلادی پیش‌بینى و در سال ۱۸۴۱ میلادی این نظریه خود را منتشر کرد.

این فرقه به ظهور منجی باور داشت و برای آن تاریخ ۱۸۴۳ را نیز تعیین کرد که با محقق نشدن این پیش‌بینی، این شاخه کم‌کم به فرق گوناگونی تقسیم گردید. ادونتیست‌های تبشیری، کلیسای مسیحی ادونت، کلیسای خدا و عیسی مسیح از مهم‌ترین فرق منشعب از شاخه داوودیه است. ورنن وین هوول رهبر شاخه داویدیان که بعد‌ها نام خود را به دیوید کورش (David Koresh) تغییر داد، از مهم‌ترین رهبران این شاخه است.

در ۲۸ فوریه سال ۱۹۹۳ تا ۱۹ آوریل با یورش ناگهانی به شیوه جنگی در شهر واکو واقع در ایالت تگزاس آغاز شد. در روز ۲۸ فوریه سال ۱۹۹۳ مأموران پلیس اف‌بی‌آی در ایالات متحده آمریکا به مقر فرقه داویدیان به رهبری کورش دیوید در شهرک ویکو (Waco) در ایالت تگزاس، بدستور دادستانی آمریکا و تایید شخص بیل کلینتون، با ادوات جنگی یورش بردند و این مرکز را محاصره نمودند.

با گذشت ۵۰ روز مقاومت توسط اعضای فرقه، آن‌ها در تگزاس در حال تبدیل شدن به یک نماد مقاومت بودند و احتمال می‌رفت که مردم تگزاس به یاری دیوید کوروش و پیروانش بروند که با دستور مستقیم بیل کلینتون عملیات ۱۹ آوریل شروع شد.

روز ۱۹ آوریل ۱۹۹۳ نیرو‌های امنیتی به‌فرماندهی افسری به‌نام «گری هریس» پناهگاه اعضای این فرقه را با تانک و شلیک‌های پیاپی مورد هجوم قرار دادند. یک تانک دیوار‌های پناهگاه را درهم شکست. گاز‌های دودزا و مواد آتش‌زا روی ساختمان و محوطه آن پاشیده شد. گازی که به ساختمان تزریق شده بود، منتظر جرقه‌ای کوچک بود تا جهنمی از آتش خلق کند. شلیک‌ها ادامه داشت، اما داوودیان دست از مقاومت برنداشتند تا اینکه با آتش زدن مواد آتش‌زا، ساختمان در شعله‌های مهیبی فرو رفت و بیش از ۵۰ نفر، طی ۴۰ دقیقه در آتش سوختند که میان کشته‌شدگان ۲۱ کودک و دو زن باردار نیز مشاهده شده بود.

پس از چند هفته سکوت خبری، رسانه‌های آمریکا اقدام به خبررسانی در مورد گروهی «لذت‌گرا» کردند که مناسک بسیار وحشیانه‌ای انجام می‌داده و با خرید اسلحه‌هایی به‌ارزش میلیون‌ها دلار قصد اقدام علیه امنیت ملی آمریکا راداشتند! آن‌ها حتی مدعی شدند FBI برای محافظت از کودکان و زنان اقدام به گشودن راه فراری در دیوار کرده بود، اما رهبران گروه از فرار آن‌ها جلوگیری کرده و می‌خواستند با یک خودسوزی دسته‌جمعی به مسیح ملحق شوند!

این جنایت که می‌توان آن را یکی از دردناک‌ترین انسان‌سوزی‌های تاریخ نام نهاد، از جمله موارد نقض حقوق بشر دولت آمریکا است که سال‌های سال در قبال آن سکوت کرده و مقامات ایالات متحده تاکنون اجازه هیچ‌گونه تحقیق مستقل را در مورد این فاجعه نداده است.حال این حقوق بشر آمریکایی یعنی آنکه شما به بهانه‌ی مخالفت با یک فرقه از مسیحیت میتوانید آنان را به وقیحانه‌ترین شکل ممکن محاصره کنید و تمام پنجاه و اندی نفر از آنان را زنده زنده بسوزانید! و بعد مجاز هستید ادعا کنید آنان خودشان خواستند با خودسوزی دسته جمعه به مسیح (ع) بپیوندند. آیا این چیزی که از غرب میبینید حاکی از متمدن بودن است؟ قضاوت با شما

پایگاه خبری تحلیلی خوبان خبر: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads