کد خبر: 168668 - تاریخ: پنج‌شنبه، 14 ژوئن 2018 - 09:58

شهردار رشت:

۱۰ درصد بودجه احداث تراموا در کلانشهر رشت تخصیص یافت

شهردار رشت با اشاره به ابلاغ ۱۵ میلیارد تومان بودجه از سوی مجلس شورای اسلامی برای راه اندازی تراموا در این کلانشهر گفت: در گام اول ۱۰ درصد از بودجه احداث تراموا به صورت نقدی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی تخصیص یافته است.

به گزارش خوبان، مسعود نصرتی با بیان این که عملیات اجرای تراموا از ابتدای سال آینده آغاز می شود، افزود: بعد از تصویب بودجه تراموا توسط مجلس شورای اسلامی با صدور ابلاغ و تعیین مدیر پروژه زیرساخت و راه اندازی تراموا، زمینه اجرای عملیات آن آغاز شده است.

وی اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی تراموا در سه مرحله را یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان و خاطر نشان کرد: از سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت تقاضا کرده ایم.

نصرتی با بیان این که مدیرکل دفتر حمل و نقل ریلی درون شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نیز به صورت جدی پیگیر راه اندازی تراموا در رشت است، اظهار کرد: تراموای رشت یک پروژه بزرگ ملی است و برای راه اندازی آن به عزم و انسجام دستگاه های مختلف استان به ویژه نمایندگان مجلس نیازمندیم.

وی از تدوین اساسنامه و تشکیل سازمان قطار شهری رشت و حومه خبر داد و اضافه کرد: این مورد در شورای اسلامی کلانشهر رشت مصوب و به فرمانداری شهرستان رشت ارسال شد تا در نهایت با حمایت استاندار برای وزارت کشور ارسال شود.

رشت حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads