کد خبر: 168603 - تاریخ: چهارشنبه، 13 ژوئن 2018 - 09:36

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان اعلام کرد:

جذب قطعی 317 نیروی جدید آموزشی در سال آینده/اختصاص 274 سهمیه استخدامی به استان گیلان

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان از جذب قطعی 317 نیروی جدید آموزشی در سال آینده خبر داد.

به گزارش خوبان، مهدی حاجتی با اشاره به برخی چالش های پیش رو همزمان با استقرار پایه دوازدهم گفت: در سال تحصیلی 98 _ 97 به بیش از 31 هزار ساعت جدید در متوسطه نظری و هنرستان ها نسبت به سال تحصیلی امسال، نیاز داریم که با اتخاذ راهکارهایی باید نیروهای آموزشی مورد نیاز  را تأمین کنیم.

وی با بیان جذب قطعی 317 نیروی جدید آموزشی در سال آینده خاطرنشان کرد: از این تعداد  143  نفر در مقطع ابتدایی،158  نفر در متوسطه و 16 نفر در هنرستانها از طریق جذب دانشجو معلمان و همچنین آزمون استخدام سراسری سال 96 در سال تحصیلی آینده وارد آموزش و پرورش  می شوند.

اختصاص 274 سهمیه استخدامی به استان گیلان

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خاطرنشان کرد: در آزمون استخدامی سال 97، 274 سهمیه استخدامی به استان گیلان اختصاص یافته است که شامل: 59 نفر در مقطع ابتدایی، 87 نفر در مقطع متوسطه و 128 نفر هم در بخش هنرستان است.

بازنشسته شدن 1300 فرهنگی

حاجتی با اشاره به بازنشسته شدن 1300 فرهنگی شامل: 800 مرد و 500 زن تا سال تحصیلی آینده، گفت: از این تعداد 566 نفر از مقطع دوم متوسطه  و هنرستان ها هستند که در سال تحصیلی آینده  با توجه به ظرفیت های انسانی و فضاهای آموزشی موجود ساماندهی نیروهای انسانی انجام می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به راهکارهای آموزش و پرورش استان گیلان در جبران کمبود نیروی انسانی در سال آینده اشاره کرد و گفت: به غیر از جذب نیروهای جدید، بخش دیگری از این کمبودها با اختصاص ساعت های حق التدریسی جبران می شود که بر اساس پیش بینی آموزش و پرورش گیلان، میزان ساعت حق التدریس در سال تحصیلی 98_ 97 نسبت به امسال، دو برابر ( 50 هزار ساعت ) افزایش خواهد یافت.

ساخت فضاهای آموزشی باید بر اساس نظام آموزشی 3_3_3_3 باشد

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در پایان اظهار داشت: ساخت فضاهای آموزشی باید بر اساس نظام آموزشی 3_3_3_3 باشد و در این راستا نیازمند همدلی ارکان آموزش و پرورش، استفاده از ظرفیت همه دستگاهها و  همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی  در آمادگی هر چه بیشتر برای استقرار پایه دوازدهم هستیم.

امسال 374 هزار و 617 دانش آموز در استان گیلان تحصیل می کنند که از این تعداد 28 هزار و 488 نفر در پایه یازدهم ( شامل: نظری، کاردانش و فنی و حرفه ای) درس می خوانند.

انتهاییام/32

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads