کد خبر: 168600 - تاریخ: چهارشنبه، 13 ژوئن 2018 - 03:58

تعویض پلاک بیش از 13 هزار وسیله نقلیه در گیلان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از تعویض پلاک 13 هزار و 159 وسیله نقلیه توسط مرکز تعویض پلاک پلیس راهور استان خبر داد .

به گزارش خوبان، سرهنگ محمدرضا محمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تعداد 13 هزار و 159 وسیله نقلیه سنگین و سبک و موتورسیکلت در مرکز تعویض پلاک استان تعویض پلاک شدند .

وی با بیان اینکه گاها مشاهده می‌شود افراد در خرید و فروش وسیله نقلیه به تعویض پلاک آن اقدام نمی‌کنند، اظهار کرد: براساس ماده 3 آئین نامه راهور، مالک وسیله نقلیه مکلف است خود یا به وسیله نماینده قانونی خود با مراجعه به نزدیک‌ترین واحد شماره گذاری یا مرکزی که به همین منظور تعیین و اعلام می‌شود، مدارک لازم را ارائه کند و واحد شماره گذاری پس از بررسی آنها اقدام به تخصیص پلاک به شخص و تحویل آن می‌کند.

سرهنگ محمدی با اشاره به تغییر محل اقامت مالکان وسایل نقلیه، افزود: ماده 6 آیین نامه راهنمایی و رانندگی به صراحت بیان دارد، اشخاص حقیقی یا حقوقی دارنده پلاک مکلفند پس از گذشت حداکثر 10 روز از زمان تغییر محل اقامت یا فعالیت نشانی و کد پستی خود را به طور کتبی به نزدیک‌ترین واحد شماره گذاری اعلام کنند و مسئولیت‌های قانونی مربوط به اطلاع ندادن تغییر محل اقامت یا مرکز فعالیت به عهده مالک یا نماینده قانونی وی خواهد بود .

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان در پایان به افرادی که وسیله نقلیه خریداری می‌کنند، هشدار داد در اولین فرصت و قبل از پرداخت کامل وجه خودرو نسبت به تعویض پلاک و تعیین اصالت خودرو اقدام تا متضرر نشوند.


انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads