کد خبر: 168552 - تاریخ: سه‌شنبه، 12 ژوئن 2018 - 18:59

گزارش /

وقتی سپاه برای محرومیت زدایی آستین بالا می زند/ تلاش برای از بین بردن مشکلات زیست محیطی منطقه معلولین رشت

محرومیت زدایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در همه دولت ها با هدف توسعه کشور تا حدودی اجرایی شد و در این برنامه ها یار همیشگی دولت سپاه و بسیج بود.

به گزارش خوبان، فلسفه وجودی جمهوری اسلامی ایران و همچنین دلیل انتخاب حاکمیت اسلامی توسط مردم در انقلاب اسلامی ۵۷، استقرار مدیران جهادی و انقلابی در رأس مدیریت کشور برای برقراری عدالت و خدمت‌رسانی به مردم، به‌ویژه مستضعفین و پابرهنگان بود تا تحت رهبری امام خمینی (ره) و ولی‌فقیه زمان، با مدیریت انقلابیِ کارگزاران متدین و کار و تلاش مضاعف آنان برای محرومیت‌زدایی، کشور در مسیر پیشرفت همه‌جانبه قرار گیرد و در سایۀ نظام اسلامی، مردم و مستضعفین دیگر شاهد بی‌عدالتی، ستم، فساد، ویژه‌خواری و تبعیض نباشند.

جمهوری اسلامی به دست مردم محروم و مستضعفی محقق شد که با ایمان به گفتمان امام خمینی (ره) برای احیای ارزش‌های اسلامیِ فراموش‌شده و مقابله با فساد گستردۀ رژیم پهلوی، انقلاب کرده و اعتماد خود را تقدیم به مسئولان نظام اسلامی کردند تا آنان حافظ آرمان‌های انقلابشان باشند و در راستای تحقق آن و همچنین محرومیت‌زدایی از کشور بکوشند. این نظام مقدس اسلامی که از منظر امام خمینی (ره)، حفظ آن از اوجب واجبات شمرده می‌شود، پایدار نخواهد ماند مگر با حفظ اعتماد مردم که صاحبان اصلی این انقلاب هستند و اعتماد مردم نیز تنها از طریق تحقق عینی و عملی آرمان‌های انقلاب اسلامی جلب خواهد شد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسعه همه جانبه و محرومیت زدایی از روستاها و مناطق محروم در دستور کار مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گرفت و در شهرهای مختلف کشور به عنوان اولویت اصلی مدیران مطرح شد.

محرومیت زدایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در همه دولت ها با هدف توسعه کشور تا حدودی اجرایی شد و در این برنامه ها یار همیشگی دولت سپاه و بسیج بود.

نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در زمینه بهسازی روستاها، فراهم کردن زیر ساخت ها، آب، برق و گاز به ویژه در مناطق روستایی خدمات ارزنده ای را برای مردم به ارمغان آورده است.

ایران اسلامی به لحاظ داشتن نفت، گاز و معادن کشوری قدرتمند و ثروتمند است و با توجه به اینکه از نظر سیاسی و نظامی در خاور میانه به ابر قدرت تبدیل شده است باید از نظر سایر امکانات نیز بیش از این قدرتمند شود.

مسئولان و مدیران انقلاب اسلامی ایران در دوران جنگ و پس از آن تحریم ها شاید به خوبی نتوانستند حق مردم را ادا کنند اما پس از آن و با تاکید رهبر معظم انقلاب و توجه ویژه معظم له به محرومیت زدایی، توسعه در مناطق محروم را شتاب بیشتری دادند.

سپاه بنا به وظیفه ذاتی خود برای پاسداری از نظام با احساس مسئولیت وارد این عرصه شد و توانست با سرعت قابل توجهی در این راستا قدم بردارد ولی باید اذعان کرد محرومیت ها در کشور در مناطقی به قدری زیاد بوده که جای کار بیشتری دارد، به ویژه در شرایطی که کشور با تحریم های گوناگون اقتصادی مواجه است و بیکاری روز به روز در حال افزایش بوده  و متاسفانه اقدام جهادی را در بین مسئولان دولت و مجلس برای مقابله با این اقدام دیده نمی شود.

** تلاش برای رفع خطر زیست محیطی محله معلولین رشت

در همین راستا اخیرا فرمانده سپاه قدس گیلان با همراهی معاون عمرانی استاندار و مسئولان شهری رشت باهدف رسیدگی به وضعیت نقاط آسیب‌پذیر شهر از منطقه معلولین شهر رشت بازدید و به بررسی مشکلات این منطقه پرداختند.

در جنوب شهر رشت بعد از میدان انتظام به سمت سلیماندارب خیابانی واقع شده که به نام نخستین بنیانگذار آسایشگاه معلولان و سالمندان رشت آرسن میناسیان نامگذاری شده است. انتهای این خیابان آسایشگاه معلولان وسالمندان رشت واقع شده که مناطق مسکونی اطراف آن به خاطر شهرت آسایشگاه معلولان وسالمندان گیلان مختصراً به معلولین نامیده می شود.

به گفته  سردار محمد عبدالله پور  منطقه معلولین رشت دچار مشکلات عدیده‌ای است که همه باید برای حل و رفع مشکلاتشان بسیج شوند.

 

 

سردار محمد عبدالله پور با اشاره به مشکلات امور آب و فاضلاب خیابان شهید انصاری معلولین افزود: خانوارهای این منطقه دچار مشکلات بغرنجی درزمینهٔ آب، فاضلاب و فضای عمرانی دارند که نیازمند توجه است.تاکنون کار آب‌رسانی به شبکه خانوار در این منطقه انجام‌شده و فضای فیزیکی این محله نیز با همکاری شهرداری منطقه چهار و اهالی محل قابل‌حل است.

وی با اشاره به اینکه محرومیت‌زدایی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است خاطرنشان کرد: در راستای طرح جوادالائمه سپاه رویکردی را در حوزه افزایش خدمات اجتماعی در دستور کار دارد تا مردم زندگی بهتری داشته باشند.

حیات ۴۰۰ خانوار ساکن در محله معلولین رشت در معرض مخاطرات زیست‌محیطی قرارگرفته بود که از آب شرب سالم و دفع بهداشتی فاضلاب محروم بودند و این اقدام مشترک دستگاه‌های اجرایی و انقلابی می‌تواند چاره‌ساز مشکلات آن‌ها باشد.

** نیاز فرهنگی نیاز دیگر محله معلولین رشت

منطقه معلولین رشت در سال‌های آغازین شکل‌گیری از مناطق پایین شهر، فقیرنشین و تا اندازه ای به راحتی در تهیه مواد افیونی مشهور بوده و در ۱۰ سال اخیر به مدد تلاش‌های مدیران شهر و نیروی انتظامی شکل شکیل‌تری به خود گرفته و تا حد بسیار زیادی دیگر از آن باورهایی که این منطقه را به ده کورهای جرم خیز متصور می کرد، خبری نیست.

از ابتدای خیابان استقامت ۲ که به آسایشگاه منتهی شده چند خیابان مالک اشتر، اتحاد، آرسن میناسیان(حکیم زاده) جهانباز و جمال زاده وجود دارد که هر یک توسعه گسترده ای داشته و افراد زیادی در این مناطق سکنی گزیده اند و مردم منطقه به فعالیت های فرهنگی هدفمند و جهت‌دار نیز نیازمندند.

این نیاز فرهنگی را در ایام بهار و تابستان که فصل فراغت دانش‌آموزان است بیشتر می‌شود، می‌توان دید.
ناگفته پیداست که نبود مراکز فرهنگی و تفریحی که بتواند اوقاف فراغت اعضای جامعه و در حدی کوچکتر یک منطقه را فراهم کند و آموزش‎های لازم اجتماعی و دینی را به آنان بدهد بستر را برای انواع بزه و فساد فراهم‌تر خواهد کرد.

جمهوری اسلامی برای عبور از موانع و مشکلات در برابر خود، این روزها بیش‌ازپیش به مدیری کارآمد، انقلابی و مؤمن نیاز دارد؛ مدیری در تراز انقلاب اسلامی که دستورکار خود را خدمت‌رسانی، محرومیت‌زدایی، بهبود اقتصاد و مبارزه با فساد بداند و در این راه گام‌های عملی بردارد. مدیری «متدین» که از دادن وعده‌های دروغ، فریب افکار عمومی و لفاظی امتناع بورزد و به وعده‌هایش به مردم وفا کند. مدیری که با خدمت به محرومین و فقر‌زدایی، «اگر» را از گزاره‌های رهبر مستضعفین و محرومین بردارد و نقشه شوم دشمنان برای فروپاشی از داخل را از بین ببرد، دشمنان با تمام توان برای ناامید کردن مردم از نظام و مسئولان برنامه ریزی های منسجم و سهمگینی را اجرایی و عملیاتی کرده اند، باشد که مسئولان جمهوری اسلامی در هر لباس و مقامی که هستند به خدمت مردم قدم برداشته و از سختی های راه نهراسند.

 

انتهای پیام/3232


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads