کد خبر: 168547 - تاریخ: سه‌شنبه، 12 ژوئن 2018 - 16:08

مدیرعامل آبفای استان گیلان

میانگین مصرف آب در گیلان پایین‌تر از سرانه کشوری است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان ‌با بیان اینکه گیلانی‌ها در طول ساعات شبانه‌روز ۱۷۷ لیتر آب مصرف می‌کنند گفت:‌ میانگین مصرف آب در گیلان پایین‌تر از سرانه کشوری است.

به گزارش خوبان، محسن حسینی ظهر امروز در نشست خبری در رشت اظهار داشت:‌ در طول ساعات شبانه روز حدود 177 لیتر آب به صورت مجموع در گیلان مصرف می‌شود در حالیکه این رقم در سطح کشوری حدود 197 لیتر گزارش شده است.

مدیرعامل آبفای استان گیلان به سرانه تولید آب شرب اشاره کرد و بیان داشت: به طور کلی حدود 223 لیتر آب شرب توسط‌ این شرکت در ساعات شبانه روز تولید می‌شود در حالی‌که در کل کشور این میزان تولید حدود 266 لیتر در شبانه‌روز تخمین زده می‌شود.

حسینی سهم تولید آب شرب بهداشتی از آب‌های سطحی را نیز برشمرد و عنوان کرد:‌ این مقدار در سطح گیلان با توجه به وضعیت استان و عملکرد شرکت آب و فاضلاب به حدود 63 درصد رسیده در حالی‌که میانگین کشوری در این حوزه حدود 46 درصد گزارش شده است.

وی ضمن اعلام میزان مصرف آب در هر واحد خانگی در سطح استان گیلان ابراز داشت:‌ به طور متوسط در طول ساعات شبانه‌‌روز حدود 429 لیتر آب در استان گیلان به مصارف خانگی می‌رسد اما این رقم مصرف در سطح کشوری حدود 460 لیتر در شبانه‌روز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان گیلان خاطرنشان کرد:‌ به طور کلی حدود 82 درصد آب مصرفی استان گیلان در بخش‌های خانگی به مصرف عموم مردم و مشترکان می‌رسد اما در سطح کشوری تنها 76 درصد آب مصرفی در بخش‌های خانگی مصرف می‌شود.

حسینی به جمع سرانه مخزن آب در استان گیلان اشاره کرد و ابراز داشت:‌ در حال حاضر به ازای هر نفر در کل استان گیلان در حدود 845 لیتر آب جهت مصرف موجود است اما این رقم در سطح کشوری حدود 944 لیتر به ازای هر فرد تخمین زده شده است.

وی در مورد تنوع منابع موجود جهت تولید آب شرب مصرفی نیز تصریح کرد: بیش از 63 درصد از آب مصرفی تولید شده در گیلان از محل آب موجود در پشت سدها و رودخانه‌های استان تأمین می‌شود و مابقی آن نیز از دیگر منابع موجود نظیر چاه‌ها برداشت می‌شود.

مدیرعامل آبفای استان گیلان به طرح‌های تأمین آب شرب این شرکت اشاره کرد و گفت: ‌ایجاد و تکمیل تأسیسات آب شرب شهرهای رشت و انزلی،‌ طرح آبرسانی به ‌شهرهای رشت،‌ خمام و انزلی،‌ طرح آبرسانی به صومعه‌سرا،‌ فومن و شفت بخشی از این پروژه‌ها هستند.

حسینی دیگر طرح‌های آبرسانی شرکت آب و فاضلاب شهری استان گیلان را برشمرد و تصریح کرد:‌ این شرکت در شهرهای شرق گیلان،‌ در شهرستان رودبار و در شهرهای غرب استان گیلان اجرای پروژه‌های آب‌ شرب بسیار متعددی را در دستور کار ویژه خود دارد.

وی از اجرای طرح‌های جمع‌آوری فاضلاب در سراسر استان گیلان خبر داد و عنوان کرد:‌ شرکت آب و فاضلاب گیلان در این راستا در سطح 11 شهرستان نظیر صومعه‌سرا،‌ آستارا و یا رودسر طرح‌های جمع‌آوری فاضلاب را در حال اجرا و یا در دستور کار خود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان گیلان با اشاره به افزایش جمعیت برخوردار از آب شرب سالم افزود:‌ در حال حاضر 99.97 درصد مردم استان تحت پوشش دریافت آب شرب بهداشتی قرار دارند در حالیکه این رقم در گذشته حدود 99.9 درصد گزارش شده بود.

حسینی به طرح افزایش جمعیت برخوردار از آب شرب سالم در سال‌های آتی اشاره کرد و بیان داشت:‌ هم‌اکنون حدود 39 هزار و 400 خانوار جدید به شبکه آب شرب متصل شده‌اند اما این آمارها را با اجرای طرح‌های جدید در پایان سال 99 حدود 7 صدم درصد افزایش خواهیم داد.

وی افزایش جمعیت برخوردار از خدمات دفع فاضلاب در استان گیلان را نیز برشمرد و ابراز داشت:‌ شرکت آب و فاضلاب شهری استان گیلان با اجرای پروژه‌های متعدد در حوزه جمع‌آوری فاضلاب موفق شد شاخص برخورداری در این بخش را به رقم 72.8 ارتقاء دهد.

مدیرعامل آبفای استان گیلان از اجرای برنامه‌های ویژه جهت رشد شاخص برخورداری از خدمات دفع فاضلاب خبر داد و عنوان کرد:‌ تا پایان سال کاری 99 قصد داریم شاخص‌های موجود در این بخش را در سراسر مناطق استان گیلان معادل 4.5 درصد ارتقاء دهیم.

حسینی به طرح احداث تصفیه خانه دوم استان گیلان اشاره کرد و اظهار داشت:‌ این پروژه بزرگ با ظرفیتی در حدود 3 هزار لیتر در ثانیه به روش BOT و با صرف اعتباری بالغ بر 168 میلیارد و 200 میلیون تومان در طول 4 سال اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان گیلان خاطرنشان کرد:‌ طبق برنامه طول دوره بهره‌برداری تجاری از تصفیه خانه دوم گیلان حدود 20 سال تعیین شده است و به صورت تصفیه متعارف به همراه تصفیه آب بازیافتی و لجن کار خود را آغاز خواهد کرد.

حسینی اجرای پروژه‌های جلوگیری از آلودگی رودخانه‌های شهر رشت را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد:‌ حدود 80 میلیون ریال برای اجرای این طرح‌های هزینه شده است که می‌تواند در شبانه‌روز از ورود 24 هزار متر مکعب فاضلاب به رودخانه‌ها جلوگیری کند.

وی پروژه‌های در دست اجرای این شرکت در حوزه جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه‌ها را نیز برشمرد و تصریح کرد:‌ تاکنون برای پروژه‌های در دست احداث این حوزه حدود 22 میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن‌ها به بیش از 68 میلیارد تومان دیگر نیاز است.

مدیرعامل آبفای استان گیلان اجرای پروژه‌های جمع‌آوری فاضلاب و جلوگیری از ورود آن‌ها به داخل رودخانه‌ها را از اولویت‌های این شرکت عنوان کرد و افزود:‌ با تکمیل این طرح‌ها در شبانه رور از ورود 33 هزار و 600 متر مکعب فاضلاب به رودخانه‌‌ها جلوگیری می‌شود.

حسینی به فعالیت تصفیه خانه فاضلاب در محله فخب رشت اشاره کرد و اظهار داشت:‌ این مرکز روزانه حدود 42 هزار و 300 متر مکعب فاضلاب را تصفیه می‌کند که این مقدار از مجموع فاضلاب تولید شده در رشت چیزی حدود 45 درصد فاضلاب شهری را شامل می‌شود.

وی آب را کالایی استراتژیک در سراسر جهان کنونی عنوان کرد و بیان داشت:‌ گیلان به جهت موقعیت جغرافیایی خود وضعیت نسبتاً خوبی در حوزه منابع آبی دارد اما با تمام این‌ها در صورت عدم صرفه‌جویی مردم محدودیت‌های زیادی در این حوزه رخ خواهد داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان از استانداردهای موجود در آب شرب تهیه شده خبر داد و تصریح کرد:‌ در حال حاضر آب شربی که توسط شرکت آب و فاضلاب شهری استان گیلان تولید و در اختیار مردم قرار می‌گیرد در حد استانداردهای ملی قرار دارد.

حسینی اجرای طرح جمع‌آوری فاضلاب بخشی از منطقه عباس‌آباد آستارا را برشمرد و عنوان کرد:‌ طول این شبکه جمع‌آوری فاضلاب در حدود 700 متر تخمین زده شده است که با صرف اعتباری بالغ بر 16 میلیارد ریال احداث و در مدت معین به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی به اجرای بخشی از شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب شهرک شهید انصاری رودسر اشاره کرد و بیان داشت:‌ برای اجرای این پروژه به حدود 44 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با طول شبکه 4 هزار و 950 متری در منطقه مورد نظر احداث خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان اجرای احداث ایستگاه پمپاژ غازیان انزلی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت:‌ طول این شبکه در حدود 5 هزار و 500 متر برآورد شده است و بر این اساس برای احداث آن به 143 میلیارد ریال بودجه نیاز است.

وی به احداث ایستگاه و خط انتقال فاضلاب از بلوار معلم به سمت کوی صنعتگران انزلی اشاره کرد و ابراز داشت:‌ طول این شبکه انتقال در حدود 4 هزار و 950 متر است و با استفاده از 6 خروجی تعبیه شده فاضلاب جمع‌آوری شده به سمت تصفیه‌خانه هدایت می‌شود.

حسینی فعالیت مرکز 122 شرکت آب و فاضلاب شهری استان گیلان را برشمرد و بیان داشت:‌ برای جلوگیری از اتلاف وقت مراجعین این شرکت سامانه پاسخگویی 122 خود را افتتاح کرد تا امور مربوط به این حوزه بدون حضور فیزیکی مشترکان در ادارات انجام شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان گیلان با بیان اینکه فروش انشعاب آب کاملاً به صورت غیرحضوری انجام می‌شود افزود:‌ مشترکانی که قصد خرید انشعاب مورد نظر خود را دارند می‌توانند با شماره‌گیری 122 خدمات خود را به صورت کامل دریافت کنند.

وی از اجرای یک وب سرویس در ماه‌های آینده جهت دریافت کد پستی مشترکان نیز خبر داد و تصریح کرد:‌ با رایزنی‌های انجام شده با اداره کل پست استان قصد داریم ساز و کار لازم جهت دریافت کدپستی را نیز به صورت مراجعه غیرحضوری به اجرا در آوریم.

حسینی با بیان اینکه اجرای این سطح از خدمات غیرحضوری تنها در گیلان و اصفهان انجام می‌شود تصریح کرد:‌ مرکز پاسخگویی 122 با هدف کاهش اتلاف وقت، کاهش بار ترافیکی سطح شهرها،‌ کاهش فرایند مراجعه حضوری و کاهش ایجاد زمینه‌های فساد راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان به سامانه 1522 این شرکت نیز اشاره کرد و ابراز داشت:‌ قصد داریم در آینده نزدیک و با آشنایی کامل همه مردم با فواید مرکز 122 تمام خدمات ارائه شده توسط 1522 را به سامانه 122 انتقال دهیم.

انتهای پیام/ش


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads