کد خبر: 168422 - تاریخ: یکشنبه، 10 ژوئن 2018 - 09:28

فرماندار شهرستان رشت:

پیش بینی 315 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای شهرستان رشت

فرماندار شهرستان رشت گفت: در شهرستان رشت قریب به 315 میلیارد تومان پرداخت تسهیلات پیش بینی شده است که از این مبلغ 222 میلیارد تومان برای طرح‌های فراگیر و 93 میلیارد تومان آن برای طراح اشتغال روستایی است.

به گزارش خوبان، سیدمحمد احمدی روز گذشته  در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان رشت در سالجاری که با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور مردم ولایتمدار و روزه دار در راهپیمایی روز قدس، اظهار کرد: نعمت و سایه ولایت از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه به صورت حرفه‌ای به این شهرستان نگاه نشده، افزود: نمایندگان شهرستان رشت در مجلس با ارتباطاتی که دارند برای شهرستان اعتبار جذب می‌کنند، با توجه به اینکه شهرستان رشت حدود 700 هزار جمعیت، 12 نقطه حاشیه نشین و 16 نقطه پرخطر دارد در معرض آسیب‌های اجتماعی می‌باشد که با چنین شرایطی نیازمند توجه بیشتری است.

وی کشاورزی را یکی از مهمترین محورهای توسعه شهرستان دانست و گفت: 30 درصد اراضی کشاورزی استان در سطح شهرستان رشت قرار دارد، از 238هزار هکتار زمین‌های شالی حدود 64 هزارهکتار آن معادل 27 درصد در شهرستان رشت قرار دارد. شهرستان رشت حدود 40 درصد جمعیت استان را داراست اما نتوانستیم به این میزان بودجه بگیریم.

احمدی گفت: کشاورزان ما با کمتر از یک هکتار در بخش کشاورزی فعالیت دارند که آن هم با استرس همراه است، در حال حاضر بخش کوچکی از شهرستان با مشکل آب مواجه هستند. در بحث کشاورز باید به سمت توسعه برویم. صرفه جویی در مصرف آب یکی از اهداف مهم طرح تجهیز و تسطیح اراضی کشاورزی است. از 62 هزار هکتار اراضی کشاورزی توانستیم کمتر از 18 درصد حدود 11 هزار هکتار را تجهیز و تسطیح کنیم.

فرماندار شهرستان رشت تصریح کرد: در حال حاضر میانگین مصرف آب برای یک هکتار 12 هزار مترمکعب است، با اجرای طرح تجهیز می‌توانیم این میزان مصرف را به 6 تا 8 هزارمترمکعب تقلیل دهیم.

وی با بیان اینکه 39 درصد شاغلین بخش کشاورزی استان در شهرستان رشت فعالیت دارند، افزود: باید امکان کشت دوم برنج را فراهم کنیم.

احمدی با بیان اینکه شهرستان رشت در اغلب زیرساخت‌ها عقب است، گفت: در راه روستایی میانگین راه روستایی کشور 61 درصد و میانگین راه روستایی استان 52 درصد است، میانگین راه روستایی شهرستان رشت تا آخر سالجاری به 54 درصد می‌رسد که قابل قبول نیست. در آب شرب روستایی بسیاری از روستاهای ما از آب شرب سالم برخوردار نیستند و میانگین بهره مندی ما کمتر از 60 است؛ در بحث برق 8500 کیلومتر شبکه داریم که برای شهرستان رشت با این جمعیت بسیار نامناسب است.

وی ادامه داد: باید با تفکر جهادی در صحنه حضور یابیم، باید بتوانیم این شاخص‌ها را برای آرامش و آسایش مردم بالا ببریم.

فرماندار شهرستان رشت یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت را اشتغالزایی عنوان کرد و گفت: در استان گیلان و کشور سیاستی اتخاذ شد تا از دو منبع بتوانیم تسهیلات اشتغالزایی ارزان قیمت را در اختیار متقاضیان قرار دهیم و در این راستا سامانه «کارا» طراحی شد.

احمدی اضافه کرد: در شهرستان رشت قریب به 315 میلیارد تومان پرداخت تسهیلات پیش بینی شده است که از این مبلغ 222 میلیارد تومان برای طرح‌های فراگیر و 93 میلیارد تومان آن برای طراح اشتغال روستایی است، حدود 65 درصد اعتبارات در بخش روستایی و 25 درصد اعتبارات هم در بخش فراگیر جذب شده است.

احمدی گفت: همه کار ما پل سازی و ساخت جاده نیست بلکه رسالت فرهنگی هم داریم، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان از دیگر وظایف ماست.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک بودجه سال 97 را توزیع می‌کنیم ولی هنوز برخی ادارات برنامه‌های خود را ارائه نکرده‌اند.

فرماندار شهرستان رشت تصریح کرد: با توجه به اینکه فصل ثبت‌نام دانش‌آموزان فرارسیده، هیچگونه وجوه غیرقانونی از اولیا دریافت نشود و همچنین مدیران حق ندارند خارج از ضابطه نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

منبع:ایسنا
انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads