کد خبر: 168291 - تاریخ: جمعه، 8 ژوئن 2018 - 10:22

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان‌ :

قانون‌گریزی بانک‌ها بلای جان تولیدکنندگان گیلانی شده است

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان‌ با انتقاد از عدم اجرای قانون جدید پرداخت بدهی‌های معوق تولیدکنندگان و کم‌توجهی نمایندگان استان گفت:‌ قانون‌گریزی بانک‌ها بلای جان تولیدکنندگان گیلانی شده است.

به گزارش خوبان، محمدرسول سماکچی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ طبق مصوبه مجلس بانک‌ها موظف به اجرای قانون دریافت اصل بدهی بدون احتساب جرایم واحدهای تولیدی هستند اما تولیدکنندگان گیلانی تنها با قانون‌گریزی بانک‌ها و بی‌توجهی نمایندگان استان مواجه‌اند.

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان استان گیلان عنوان کرد:‌ طبق بند(‌و)‌ تبصره ‌16 قانون بودجه سال 97 بانک‌ها موظف هستند بدون احتساب جرایم،‌ اصل بدهی آن دسته از واحدهای تولیدی که تا پایان سال 96 بدهی معوقه داشتند را طبق نرخ قید شده در قرارداد اولیه محاسبه کنند.

سماکچی پایان شهریور امسال را زمان تعیین شده جهت تسویه بدهی‌های معوقه دانست و بیان داشت:‌ تولیدکنندگان گیلانی از تابع نبودن بانک‌ها نسبت به قانون گله‌های بسیاری دارند به‌طوری که تا این لحظه تمام مراجعات تولیدکنندگان صنایع استان به بانک‌ها بدون پاسخ مانده است.

وی در انتقاد به وضعیت موجود خطاب به نمایندگان استان گیلان ‌در مجلس ابراز داشت:‌ نمایندگان طبق شرح وظایف تعیین شده خود به عنوان ناظر باید بر نحوه و حسن اجرای کامل قوانین مصوب مجلس نظارت داشته باشند و برای احقاق حقوق اقشار مختلف جامعه تلاش کنند.

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان استان گیلان خاطرنشان کرد:‌ تولیدکنندگان و فعالان واحدهای صنعتی و تولیدی گیلان در کنار مشکلات بسیار زیادی که بانک‌ها برای آن‌ها بوجود آورده‌اند از عدم توجه نمایندگان استان نسبت به این‌گونه رفتارها و بی‌قانونی‌ها گله‌مند هستند.

سماکچی بنگاه‌داری بانک‌ها را یکی از ده‌ها معضل تولیدکنندگان استان گیلان اعلام کرد و اظهار داشت:‌ صنایع و واحدهای تولیدی استان به عنوان اصلی‌ترین منبع جهت ایجاد اشتغال و فرصت‌های شغلی محسوب می‌شوند و این‌گونه سنگ‌اندازی بانک‌ها به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و نام‌گذاری امسال توسط ایشان عنوان کرد:‌ در سالی که به نام سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است انتظار داریم علاوه بر نمایندگان مجلس همه بخش‌ها در مسیر تحقق این شعار ارزشمند به تولیدکنندگان داخلی کمک کنند.

انتهای پیام/ش


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads