کد خبر: 168251 - تاریخ: پنج‌شنبه، 7 ژوئن 2018 - 20:51

استاندار گیلان در آیین تکریم و معارفه فرماندار قدیم و جدید شهرستان فومن:

هر عملی که به القاء ناامیدی در جامعه منجر شود، مذموم و گناهی آشکار است

استاندار گیلان وحدت و امیدآفرینی در جامعه را از وظایف اصلی مسئولان برشمرد و گفت: هر عملی که به القاء ناامیدی در جامعه منجر شود، مذموم و گناهی آشکار است.

به گزارش خوبان، مصطفی سالاری در این مراسم که پیش از ظهر امروز در محل سالن اجتماعات فرمانداری فومن برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت مولی الموحدین حضرت علی (ع)، ارتحال امام خمینی (ره) و گرامیداشت یاد شهدای شهرستان فومن و لیالی قدر، اظهار داشت: از مواهب وجود وحدت و یکپارچگی در جامعه، فراهم شدن بستر لازم برای توسعه همه جانبه است و انتظار دارم همه مدیران در سطح استان با همین روش و منش پیش روند.

وی اضافه کرد: زیربنای اصلی توسعه وحدت است و اگر مسیر آن به درستی ترسیم نشود و توان ها و ظرفیت ها بر روی کار مشترک قرار نگیرد، به طور یقین کاری از پیش نمی‌بریم و موفقیتی حاصل نمی شود.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش، فومن را شهرستانی با ثروت‌هایی بی بدیل توصیف کرد و اظهار داشت: مهمترین ظرفیت شهرستان فومن ظرفیت انسانی عظیمی است که برگرفته از حضور بزرگانی همچون عالم ربانی و وارسته حضرت آیت الله بهجت فومنی، شیون فومنی، کیومرث صابری و نظایر این بزرگان است و این موهبت الهی می‌تواند زمینه‌ رشد و توسعه را فراهم کند.

دکتر سالاری شرایط طبیعی و اقلیم شهرستان فومن را دیگر موهبت مهم خدادادی قلمداد کرد و با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شاخص فومن نظیر ماسوله و قلعه رودخان که گردشگران را از اقصی نقاط دنیا به سمت خود می‌کشاند، تصریح کرد: پیوند سرمایه انسانی موجود با مواهب خدادادی و بهره‌گیری از آن جهت توسعه همه جانبه بخصوص اقتصادی، نیازمند تدوین یک برنامه دقیق و عملیاتی است و این مهم وظیفه ما مسئولان را سنگین‌تر می‌کند.

وی تنوع محصولات و تولیدات شهرستان نظیر چای، ابریشم، برنج، کلوچه و کیفیت کم نظیر کشاورزی و دامداری در شهرستان را از دیگر مواهب فومن برشمرد و خاطرنشان کرد: با کمترین برنامه‌ریزی ممکن می توان بیشترین بهره را از مواهب موجود برد.

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت مهم گردشگری در فومن اظهار داشت: در بسیاری از موارد نظیر مطالعات و برنامه‌‌ریزی‌های بخش گردشگری ضرورت دارد با کمی تعمق و ژرف‌نگری به مفهومی مشترک از موضوع برسیم و بر آن اساس پیش رویم.

دکتر سالاری بهره‌گیری از ظرفیت حضور گردشگران در استان برای درآمدزایی و ایجاد اشتغال را امری مهم ارزیابی و تأکید کرد: می توانیم ضمن حفظ و حراست از طبیعت زیبای استان با یک برنامه‌ریزی دقیق و هوشمندانه درآمدزایی قابل ملاحظه‌ای برای مردم استان فراهم کنیم که البته این مهم جز با همراهی و حمایت مردم امکان‌پذیر نیست.

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز قدس، اظهار داشت: در این روز ملت ایران برای اعلام انزجار نسبت به ظلم و کودک‌کشی رژیم صهیونیستی به صحنه خواهند آمد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه روز قدس روز اعلام وحدت مسلمین است و در این روز است که باید ندای وجدان بشریت شنیده شود، اظهار داشت: همه ما وظیفه انسانی و اسلامی داریم که با شرکت در این مراسم پرفضیلت صدای خود را به گوش جهانیان برسانیم و بدین‌منظور از همه مردم دعوت می‌کنم با حضور گسترده خود مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی بزنند.

دکتر سالاری در پایان این مراسم با تقدیر از خدمات و زحمات حسین اسمعیل‌پور؛ فرماندار سابق شهرستان فومن، محمود قاسم‌نژاد را به عنوان فرماندار جدید شهرستان معارفه کرد.

انتهای پیام/521521

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads