کد خبر: 16817 - تاریخ: پنج‌شنبه، 17 ژانویه 2013 - 16:28

رهبر جمعیت جعفری ترکیه خبر داد؛

ترویج وهابیت در جمهوری آذربایجان با هدف تغییر در ترکیب جمعیتی و مقابله با جریان شیعی

خوبان خبر: وهابیت در جمهوری آذربایجان صرفا با هدف تغییر در ترکیب جمعیتی و مقابله با جریان شیعی صورت می گیرد. رهبر جمعیت جعفری ترکیه روز گذشته گفت: تلاش کشورهای طرفدار وهابیت جهت ایجاد رویارویی در زمینه دینی در آذربایجان واقعیتی انکار ناپذیر است.

به گزارش خوبان به نقل از بولتن نیوز، ” صلاح الدین اوز گوندوز ” رهبر جمعیت جعفری ترکیه روز گذشته در گفتگو با روزنامه باکو خبر گفت:تلاش کشورهای طرفدار وهابیت جهت ایجاد رویارویی در زمینه دینی در آذربایجان واقعیتی انکار ناپذیر است.

به گفته وی، در واقع با اسم تسنن صرفاً وهابیت به آذربایجان صادر می شود و هدف آنان تغییر در ترکیب جمعیتی آذربایجان می باشد.

وی در مورد دلایل گسترش وهابیت در آذربایجان گفت که وهابیون که خودشان را سلفی می نامند، هنگام آغاز فعالیت خود در کشورهایی که اسکان می یابند، خودشان را بسیار مطیع وانمود می کنند و با تعریف و تمجید از حکومت های این کشورها بر تعداد خود می افزایند. پس از تقویت موقعیت خود در این کشورها تبدیل به گرگ می شوند. آنها هنوز به تازگی شروع به فعالیت در آذربایجان کرده اند. از این رو، از دولت تعریف و تمجید می کنند. ولی، پس از مدتی برای براندازی این حکومت تلاش خواهند کرد. ما این تجربه را در سایر جاها شاهد بوده ایم.

وی افزود: البته آنها یک استراتژی دارند یعنی هنگام سفر به آذربایجان در نزد مقامات رسمی برای “حیدر علی اف” رهبر فقید ملت آذربایجان دعا می کنند، به محض ترک این کشور می گویند که آنها کافر هستند و شروع به انجام اقدامات علیه دولت می کنند. این دولت متعلق به دولت شهروندان آذربایجان است. بهتر است شهروندان و دولت با کسانی که سعی در رسوخ افکار بیگانه بر جامعه کشور را دارند، مبارزه کنند.

بر اساس این گزارش، نتایج یک نظرسنجی انجام گرفته توسط مرکز مطالعات استراتژیک وابسته به نهاد ریاست جمهوری آذربایجان نشان می دهد که تعداد وهابیون در آذربایجان به حد کافی افزایش یافته است. در حالی که هنگام کسب استقلال آذربایجان، وهابیت در این کشور وجود نداشته است.

شایان ذکر است دولت آذربایجان  از مدت ها قبل با سفارش برخی قدرت های فرامنطقه ای و منطقه ای طرفدار وهابیت محدودیت های زیادی فراروی فعالیت شیعیان ایجاد نموده و در مقابل حمایت های غیر آشکاری از وهابیت به عمل می آورد که البته طی چند سال گذشته متوجه اشتباه بودن این سیاست گردیده و در حال حاضر با چالش فعالیت وهابیون مواجه شده است.

 

انتهای پیام/57


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads