کد خبر: 167792 - تاریخ: چهارشنبه، 30 می 2018 - 09:24

سیاوش پور در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد:

وجود ٨ هزار زندانی در استان گیلان | افزایش تعداد زندانیان گیلان نسبت به سال ٩۶

احمد سیاوش پور، رئیس کل دادگستری گیلان در جشن گلریزان آزادى زندانیان جرائم غیرعمد گیلان گفت: زندانیان استان گیلان در حال حاضر ٨ هزار نفر هستند که نسبت به سال ٩۶ متاسفانه ۴٠٠ نفر بیشتر شدند.

به گزارش خوبان،  احمد سیاوش پور، رئیس کل دادگستری گیلان در جشن گلریزان آزادى زندانیان جرائم غیرعمد گیلان با اشاره به اینکه دستگاه قضایی مکلف است برای افرادی که رفتارهایی مغایر با قانون انجام می‌دهند و فضای امن را بر هم می‌زند، مجازات در نظر بگیرد، گفت: قوه قضاییه در نظر دارد که از مجازات زندان کمتر استفاده کند.

وی همچنین با بیان اینکه با کسانی که نظم جامعه را برهم می‌زنند باید با قاطعیت برخورد شود، اظهار داشت: دیه تصادفات جاده‌ای و ناتوانی در پرداخت مهریه دو علت حضور افراد با جرائم مالی در زندان است.

وجود ٨ هزار زندانی در استان گیلان | افزایش تعداد زندانیان گیلان نسبت به سال ٩۶

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: زندانیان استان گیلان در حال حاضر ٨ هزار نفر هستند که نسبت به سال ٩۶ متاسفانه ۴٠٠ نفر بیشتر شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه حدود ١٩ درصد این جمعیت زندانیان استان مربوط به جرائم غیرعمد و محکومیت های مالی هستند، تصریح کرد: این افراد سزاوار حضور در زندان نیستند اما قانون برای جبران خسارت این مجازات را تعیین کرده است.

سیاوش پور همچنین با اشاره به اینکه این افراد داراى خانواده و نان آور خانه هستند، گفت: خانواده‌های زندانیان جرائم غیرعمد چشم انتظار این افراد هستند تا بنیان خانواده حفظ شود.

وی خواستار کمک خیرین دارای توانایی مالی به زندانیان جرائم غیرعمد شد و ادامه داد: امیدوارم با کمک های خیرین محترم، این افراد بتوانند به آغوش خانواده بازگردند.

آزاد شدن یک زندانی، کام یک خانواده را شیرین می‌کند

علی اکبر یساقی، نائب رئیس هیات مدیره ستاد دیه کشور با اشاره به اینکه آزاد شدن یک زندانی، کام یک خانواده را شیرین می‌کند، گفت: امسال مقام معظم رهبری ۴٠٠ میلیون تومان به ستاد دیه کشور کمک کردند که باعث افتخار همه ما است.

سیدمحمد احمدی، فرماندار شهرستان رشت نیز در این جشن بیان کرد: از تمامی عزیزان در ستاد دیه که از روزهاى قبل برنامه ریزی زیادی کردند، تشکر می‌کنم، اظهار داشت: افرادی در این جشن حضور دارند که مشتاقانه در حال کمک به دیگران هستند.

منبع:دیار میرزا
انتهای پیام/45145

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads