کد خبر: 167672 - تاریخ: یکشنبه، 27 می 2018 - 21:48

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان:

روستاهای گیلان در حال ضعف هستند و باید احیا شوند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، توسعه و منزلت روستا و همچنین ارتقای زیرساخت‌های روستایی را یکی از مهمترین اهداف توزیع متعادل جمعیت و امکانات برشمرد و گفت: روستاهای گیلان در حال ضعف هستند و باید احیا شوند.

به گزارش خوبان،  محمدی در جلسه بررسی چگونگی تدوین برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی استان گیلان، توسعه و منزلت روستا و همچنین ارتقای زیرساخت‌های روستایی را یکی از مهمترین اهداف توزیع متعادل جمعیت و امکانات برشمرد و گفت:برای توسعه اقتصادی روستا یازده گام تعریف شده است.

وی با تاکید بر لزوم مطالعه دقیق مبنی بر قابل اجرا بودن طرح‌های ارائه شده درخصوص اشتغال‌زایی روستاها،ادامه داد: سازمان برنامه و بوجه کشور مکلف شده است سالانه برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی پنج هزار روستا را تعیین کند و سهم گیلان نیز در این طرح ملی تعیین گردیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، با بیان اینکه در مرحله راهبرد طرح اشتغالزایی روستاهای گیلان هستیم،اضافه کرد:نباید از گام‌های 11گانه که در طرح مذکور تعریف و تبیین شده جلوتر حرکت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه با همکاری و وحدت همه دستگاه‌های اجرایی توسعه اقتصادی و طرح اشتغالزایی روستا به نتیجه خواهد رسید،اظهار کرد:مسئولان شهرستانی با انتخاب روستا و اولویت قرار دادن پروژه‌ها و با حمایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به اهداف مورد نظر دست خواهند یافت.

این مقام مسئول تصریح کرد:همه دستگاه‌های عضو کمیته برنامه‌ریزی باید در روند پیشبرد اهداف طرح،موانع پیشبرد آن را شناسایی کرده و با حمایت و همکاری یکدیگر در صدد رفع آنها برآیند.

محمدی به برگزاری جلسات این طرح اشاره کرد و افزود:فرمانداران هر شهرستان با توجه به دغدغه‌های کاری نمی‌توانند همیشه در جلسات حضور داشته باشند لذا می توانند نماینده‌ای خبره و دارای شناخت در مسائل عمرانی،اقتصادی، فرهنگی،اجتماعی و جغرافیایی برای شرکت در نشست‌ها تعیین کنند. هر نظر یا دیدگاهی که نماینده مورد نظر بیان کرد به منزله صحبت و تایید فرماندار آن شهرستان در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان خاطرنشان کرد:برگزاری جلسات در شهرستان‌ها و آشنایی دهیاران و شوراها از دیگر برنامه‌های این طرح است که باید انجام شود.

وی با بیان اینکه روستاهای گیلان در حال ضعف هستند و باید احیا شوند،گفت:بسیاری از روستاهای کشور نابود و به فراموشی سپرده شده‌اند که با اجرای این طرح احیا خواهند شد.

محمدی،به مهاجرت روستاییان اشاره کرد و ادامه داد:بسیاری از جوانان روستا تحصیل کرده و به استان و یا شهرستان‌های دیگر مهاجرت کرده‌اند.برگشت جوانان تحصیل کرده به روستا به صورت پایدار بسیار مشکل و به دور از ذهن است ولی امکان جذب مخاطبان دیگر با ارائه تسهیلات مناسب غیر ممکن نیست.

 

انتهای پیام/541

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads