به گزارش خوبان، علی اکبر مردی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه تاکنون زیرسازی خط ریلی رشت – قزوین تکمیل شده، افزود: 161 کیلومتر ریل گذاری در این مسیر انجام شده که سه و نیم کیلومتر دیگر آن باقی مانده است.
وی پل منجیل در مسیر خط آهن رشت – قزوین را کاری دشوار عنوان و تصریح کرد: ریل گذاری محدوده یک هزار و 500 متری پل منجیل، بدلیل بتنی بودن زمان بر است و حدود 2 ماه وقت می برد.
سرپرست اداره کل ساخت و توسعه راه آهن منطقه 2 کشور از آماده بهره برداری بودن خط ریلی رشت – قزوین در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: در مجموع ایستگاه های مسیر، 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و چهار ایستگاه کوهین، لوشان، رستم آباد و امام زاه هاشم با پیشرفت فیزیکی حدود 95 درصد آماده بهره برداری هستند.
به گفته مردی، ساختمان اصلی ایستگاه رشت نیز 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون یک هزار و 500 میلیارد تومان برای این خط ریلی هزینه شده که برای بهره برداری از آن، 70 میلیارد تومان دیگر نیاز است.
وی خاطرنشان کرد: البته برای تکمیل کامل این پروژه، 130 میلیارد تومان دیگر نیاز داریم اما تکمیل و انجام کارهای جانبی، مانعی برای بهره برداری نیست.
وی به فازهای بعدی پروژه راه آهن در گیلان نیز اشاره و تصریح کرد: در مراحل بعدی 2 پروژه رشت – انزلی و رشت – آستارا وجود دارد که تاکنون مسیر 40 کیلومتری رشت – انزلی، 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
سرپرست اداره کل ساخت و توسعه راه آهن منطقه 2 کشور اضافه کرد: برای بهره برداری راه آهن رشت – انزلی 400 میلیارد تومان نیاز است که در صورت تامین بموقع اعتبار، این پروژه طی 2 سال به بهره برداری می رسد.
به گفته مردی، مسیر ریلی 165 کیلومتری رشت – آستارا هم 2 هزار و 700 میلیارد تومان هزینه دارد و تاکنون جمهوری آذربایجان 500 میلیون دلار وام داده که تقریبا در حال نهایی شدن است و برای فاینانس چین نیز در حال انعقاد قرارداد هستیم که احتمالا به نتیجه می رسد و اگر بموقع تامین مالی شود، ظرف پنج سال آینده قابل بهره برداری است.
انتهای پیام/53
بازگشت سپاهان مقابل ملوان در دیداری هیجان انگیز/ قوی سپید کم آورد
سوارکاران خمامی در رقابتهای استانی به ۱مدال طلا و ۲ نقره و ۱ برنز رسیدند
مهدی رحیمی به مدال برنز رسید
قضاوت مرنضی نوروزی در مسابقات کاراته قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی
«حجت الاسلام حسن خواه» رابط اداره تبلیغات اسلامی خمام شد