کد خبر: 167652 - تاریخ: یکشنبه، 27 می 2018 - 13:42

پروژه راه آهن رشت – قزوین 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

سرپرست اداره کل ساخت و توسعه راه آهن منطقه 2 کشور گفت: در حال حاضر پروژه راه آهن رشت – قزوین، 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خوبان، علی اکبر مردی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه تاکنون زیرسازی خط ریلی رشت – قزوین تکمیل شده، افزود: 161 کیلومتر ریل گذاری در این مسیر انجام شده که سه و نیم کیلومتر دیگر آن باقی مانده است.
وی پل منجیل در مسیر خط آهن رشت – قزوین را کاری دشوار عنوان و تصریح کرد: ریل گذاری محدوده یک هزار و 500 متری پل منجیل، بدلیل بتنی بودن زمان بر است و حدود 2 ماه وقت می برد.
سرپرست اداره کل ساخت و توسعه راه آهن منطقه 2 کشور از آماده بهره برداری بودن خط ریلی رشت – قزوین در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: در مجموع ایستگاه های مسیر، 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و چهار ایستگاه کوهین، لوشان، رستم آباد و امام زاه هاشم با پیشرفت فیزیکی حدود 95 درصد آماده بهره برداری هستند.
به گفته مردی، ساختمان اصلی ایستگاه رشت نیز 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون یک هزار و 500 میلیارد تومان برای این خط ریلی هزینه شده که برای بهره برداری از آن، 70 میلیارد تومان دیگر نیاز است.
وی خاطرنشان کرد: البته برای تکمیل کامل این پروژه، 130 میلیارد تومان دیگر نیاز داریم اما تکمیل و انجام کارهای جانبی، مانعی برای بهره برداری نیست.
وی به فازهای بعدی پروژه راه آهن در گیلان نیز اشاره و تصریح کرد: در مراحل بعدی 2 پروژه رشت – انزلی و رشت – آستارا وجود دارد که تاکنون مسیر 40 کیلومتری رشت – انزلی، 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
سرپرست اداره کل ساخت و توسعه راه آهن منطقه 2 کشور اضافه کرد: برای بهره برداری راه آهن رشت – انزلی 400 میلیارد تومان نیاز است که در صورت تامین بموقع اعتبار، این پروژه طی 2 سال به بهره برداری می رسد.
به گفته مردی، مسیر ریلی 165 کیلومتری رشت – آستارا هم 2 هزار و 700 میلیارد تومان هزینه دارد و تاکنون جمهوری آذربایجان 500 میلیون دلار وام داده که تقریبا در حال نهایی شدن است و برای فاینانس چین نیز در حال انعقاد قرارداد هستیم که احتمالا به نتیجه می رسد و اگر بموقع تامین مالی شود، ظرف پنج سال آینده قابل بهره برداری است.

انتهای پیام/53


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads