کد خبر: 167599 - تاریخ: شنبه، 26 می 2018 - 09:11

لیگ ملت های والیبال؛

تیم ملی والیبال ایران برابر فرانسه شکست خورد/ ناهماهنگ اما امیدوار

تیم ملی والیبال ایران نخستین دیدار خود در لیگ ملت ها را در حالی برابر میزبان هفته اول با شکست پشت سرگذاشت که ناهماهنگی و اشتباهات فردی در کار ملی پوشان دیده می‌شد.

به گزارش خوبان، شاگردان ایگور کولاکوویچ در نخستین دیدار خود در لیگ ملت های والیبال از ساعت ۲۲:۳۰ روز جمعه به مصاف تیم فرانسه، قهرمان دوره گذشته رقابت های لیگ جهانی رفتند و اسیر بازی سرعتی تیم میزبان شدند. ملی پوشان ایران با نتیجه ۳-۱ (۲۵-۲۰، ۲۶-۲۴، ۲۵-۲۴و  ۲۵-۱۷ ) مغلوب تیم فرانسه شدند.

* فرانسه پیروزِ نبرد در ست نخست
در ست نخست شاگردان کولاکوویچ نخستین امتیاز را از دست دادند اما امیر غفور یک امتیاز آبشار برای ایران کسب کرد تا امتیازها برابر یک شود. در ادامه فرانسوی ها شروع خوبی داشتند و تا امتیاز ۸ بر ۴ از ایران پیش افتادند تا نخستین تایم استراحت فنی  را پیروز باشند. سعید معروف امتیاز ۵ را برای ایران کسب و در ادامه نیز ملی پوشان ایران رفته رفته اختلاف امتیاز ها را تا عدد ۸-۹ کاهش دادند اما باز هم فرانسوی بودند که در کسب امتیاز موفق عمل کردند و ۱۶- ۱۱ دومین تایم استراحت فنی را نیز پیروز شدند. پس از دومین  تایم استراحت فنی  نیز اتفاق خاصی  رخ نداد و فرانسه اختلاف امتیاز هایش را افزایش داد و در نهایت ۲۵-۲۰ پیروز نبرد در ست نخست شد.

* ایران ستِ باخته را پیروز شد
در ست دوم نیز همانند ست نخست فرانسوی ها اولین امتیاز را کسب کردند اما در ادامه ملی پوشان ایران اجازه ندادند اختلاف امتیاز ها افزایش یابد و تقریبا برابر پیش رفتند و در نخستین تایم استرحت فنی ۸-۵ نزد مربیان خود رفتند. پس از تایم استراحت نخست مجداد فرانسوی ها گوی سبقت را ربودند و با انجام یک بازی سرعتی رفته رفته اختلاف امتیاز را ایجاد کردند و ۱۶-۱۱ از ایران پیش افتادند. فرانسوی ها تا امتیاز ۱۹-۲۳ از ایران پیش بودند که تیم ایران توانست با کسب چند امتیاز متوالی ۲۳-۲۲ اختلاف امتیاز را کاهش دهد و در ادامه نیز در عدد ۲۴ برابر شدند،  با دفاع زیبا موسوی ایران ۲۵-۲۴ از فرانسه پیش افتاد و مجتبی میرزاجانپور با ورودش به زمین امتیاز پیروزی را در یک دفاع عالی کسب کرد تا تیم ایران ۲۶-۲۴ پیروز ست باخته شود. با این پیروزی دو تیم در ست شماری ۱-۱ برابر شدند.

* تعویض های فرانسه برگ برنده تیم
در ست سوم فرانسه با انجام تعویض های خوبی که داشت پیروز شد. با شروع ست سوم همانند دو ست گذشته، فرانسوی ها امتیاز نخست را کسب کردند. ملی پوشان تا امتیاز ۵برابر پیش رفتند و رفته رفته فرانسه توانست اختلاف امتیاز را ایجاد کند و ۱۲-۸ از ایران پیش افتد تا کولاکوویچ درخواست تایم استراحت دهد. پس از صحبت های کولاکوویچ ملی پوشان دو امتیاز متوالی کسب کردند و امتیازها به عدد۱۲-۱۰ رسید. در ادامه فرانسه در کسب امتیاز موفق تر بود و ۱۶-۱۲ زمین را برای دومین تایم استراحت فنی ترک کرد. در ادامه نیز تیم  ایران ۱۹-۱۵ عقب بود تا کولاکوویچ مجدد مجبور به گرفتن تایم استراحت شود، در خواست کولاکوویچ موثر بود و روند امتیاز آوری فرانسه را قطع کرد و ایران با کسب سه امتیاز متوالی ۱۸-۱۹ اختلاف امتیاز را کاهش داد اما فرانسه ادامه امتیاز آوری بیشتر را به ایران نداد و اختلاف امتیاز را ۲۴-۲۰ کاهش داد و در نهایت با کسب امتیاز ۲۵ پیروز ست سوم شد.

* فرانسه پیروز ست چهارم و مجموع شد
فرانسه در ست چهارم شروع خوبی داشت و از ابتدا اختلاف امتیاز خوبی را ایجاد کرد و ۱۰-۶ از ایران پیش بود. ملی پوشان ایران در این ست سرویس های خوبی نزدند. در دومین تایم استراحت فنی، فرانسوی ها ۱۶-۱۲ زمین را ترک کردند. نکات فنی کولاکوییچ پس از تایم استراحت فنی اثری نداشت و فرانسه همچنان به امتیاز آوری ادامه داد و تا امتیاز ۲۰-۱۲ پیش روی کرد،  کولاکوویچ  مرتضی شریفی را وارد بازی کرد و او توانست امتیاز ۱۳ را برای ایران کسب کند. در نهایت این فرانسه بود که ۲۵-۱۷ پیروز شد تا در مجموع ۳-۱ پیروز شود.

مرحله مقدماتی رقابت های لیگ ملت های والیبال از چهارم خردادماه آغاز و تا سوم تیرماه در پنج هفته پیگیری می شود. هفته نخست رقابت‌های لیگ ملت ها به میزبانی فرانسه برگزار می شود و ملی پوشان ایران با تیم های ژاپن، استرالیا و فرانسه رقابت خواهند کرد. در لیگ ملت های والیبال ۱۶ تیم حضور دارند که در مرحله مقدماتی با یکدیگر به رقابت می پردازند و در پایان پنج تیم برتر جدول به همراه فرانسه، میزبان دور نهایی مسابقات به مرحله نهایی راه خواهند یافت.

روز شنبه و در دومین دیدار تیم ملی ایران ساعت ۱۹:۳۰مقابل استرالیا صف آرایی خواهد کرد. تا پیش از بازی ایران تیم های بلغارستان،  لهستان و آمریکا به ترتیب مقابل تیم های چین، کره جنوبی و آرژانتین پیروز شدند.

تیم ملی والیبال ایران در سال ۲۰۱۸ ششمین حضور خود در لیگ جهانی والیبال را که با نام لیگ ملت های والیبال برگزار می شود، در حالی تجربه می کند که هدایت تیم ایران را ایگور کولاکوویچ برای دومین سال متوالی در این رقابت ها بر عهده دارد.

ملی پوشان ایران در پنج دوره گذشته این رقابت ها با خولیو ولاسکو (۲۰۱۳)، اسلوبودان کواچ (۲۰۱۴ و ۲۰۱۵)، رائول لوزانو (۲۰۱۶) و کولاکوویچ (۲۰۱۷) به میدان رفتند.

 

انتهای پیام/15


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads