کد خبر: 167565 - تاریخ: جمعه، 25 می 2018 - 14:59

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان:

مسئولان نظام اسلامی باید مجاهدانه عمل کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر اینکه مسئولان نظام اسلامی باید مجاهدانه عمل کنند و هر لحظه به فکر امت اسلامی باشند گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان به آن‌ها تذکر دادند که مردم کشور دچار مشکل هستند و باید به این مشکلات رسیدگی شود.

به گزارش خوبان، آیت‌‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: توجه به قیامت و مرگ در فرآیند تربیت انسان‌ها تاثیرگذار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه فرا رسیدن زمان مرگ برای انسان‌ها امری تغییر ناپذیر است ابراز داشت: هر چیزی که در نظام هستی آفریده شده در طول زمان دچار تغییر می‌شود اما نابود نمی‌شود.

فلاحتی با بیان اینکه آفریده‌های خداوند متعال هیچگاه نابود نمی‌شود و فقط دچار تغییر می‌شود ابراز داشت: به طور مثال مرگ انسان به معنای نابودی او نیست بلکه شرایط زندگی او را تغییر می‌دهد.

امام جمعه رشت با اعلام اینکه بر اساس آیات قرآن حضرت ابراهیم(ع)، حضرت اسحاق(ع) و حضرت یعقوب(ع) از توانایی خود برای خدمت به مردم استفاده می‌کردند گفت: این پیامبران الهی از چشم‌ها و نگاهشان برای شناخت مردم استفاده می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه خداوند متعال در قرآن کریم حضرت ابراهیم(ع)، حضرت اسحاق(ع) و حضرت یعقوب(ع) را بندگان منتخب خود معرفی کرده است افزود: رمز برگزیده شدن این پیامبران الهی توجه به قیامت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه توجه به قیامت سبب می‌شود تا انسان برای خدمت به مردم آماده شود تصریح کرد: اگر ما به جهان آخرت توجه داشته باشیم می‌توانیم در دنیا به خوبی خودسازی کنیم.

فلاحتی عدم توجه به آخرت را سبب سلب توفیق انسان از خدمت به مردم دانست و اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم به پیامبر سفارش کرده است که با افرادی در ارتباط باشد که به آخرت ایمان دارند.

امام جمعه رشت با اشاره به فرا رسیدن سالروز “دزفول” و روز “مقاومت” ابراز داشت: دزفول از شهرهای شمال غربی خوزستان است که هواپیماهای عراقی به شدت این شهر را بمباران کردند.

وی ضمن بیان تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام وفات حضرت خدیجه(س) خاطرنشان کرد: قرآن کریم این بانوی بزگوار را “ام‌المومنین” نامیده و زمانی که وفات پیدا کرد پیامبر(ص) به شدت برای او گریست.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان حضرت خدیجه(س) را نخستین زن ایمان آورده به رسول خدا(ص) دانست و ابراز داشت: این بانوی بزرگوار محبوب رسول‌اکرم(ص) و خداوند متعال بود.

فلاحتی با اعلام اینکه حضرت خدیجه(س) زمانی که پیامبر اکرم(ص) در تنگنا بود از او حمایت کرد اظهار داشت: پیامبراکرم(ص) علاقه شدیدی به این بانوی والامقام داشت.

امام جمعه رشت با اشاره به دیدار اخیر مسئولان نظام با مقام معظم رهبری عنوان داشت: مقام معظم رهبری به مسئولان نظام تاکید کردند که وظیفه سنگینی بر دوش دارند و باید پاسخگوی اعمالشان باشند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان نظام اسلامی باید مجاهدانه عمل کنند و هر لحظه به فکر امت اسلامی باشند افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان به آن‌ها تذکر دادند که مردم کشور دچار مشکل هستند و باید به این مشکلات رسیدگی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه امروز دلسوزترین فرد برای مردم، مقام معظم رهبری هستند خاطرنشان کرد: ایشان همواره به فکر برطرف کردن مشکلات کشور و امت اسلام هستند.

فلاحتی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری نباید حل تمام مشکلات کشور را به برجام گره زد افزود: ایشان فرمودند که نباید به اروپایی‌‌‌ها اعتماد کرد و به جای آن باید به توان داخلی توجه داشت.

امام جمعه رشت با اعلام اینکه قدرت‌های سلطه جهانی از ابتدا به دنبال دشمنی با ایران بودند خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری مذاکره با 1+5 برای بردن آبروی آمریکا نبود بلکه برای برطرف کردن مشکلات کشور بود زیرا آبروی آمریکا 40 سال است که رفته است.

وی با بیان اینکه برخی افراد در داخل کشور هنوز هم در سخنان و نوشته‌هایشان می‌گویند اروپائیان به آمریکایی‌ها دهن کجی کردند گفت: این بیانات یا از روی ناپختگی است و یا از روی دشمنی زیرا امروز همه می‌دانند که اروپایی‌ها یدک‌کش آمریکا هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اعلام اینکه اروپا نمی‌تواند وابستگی خود به آمریکا را کاهش دهد اظهار داشت: از همه مسئولان می‌خواهیم تا مطالب اخیر مقام معظم رهبری را نصب‌العین اقدامات و روابط خود قرار دهند.

فلاحتی با تاکید بر اینکه براساس برجام قرار بود ایران و آمریکا و اروپا به صورت متناسب با یکدیگر تعهدانشان را عمل کنند گفت: اینکه می‌گویند آمریکل بخشی از اموال بلوکه شده ایران را برگرداننده دروغ است.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه اروپا و آمریکا به هیچ‌کدام از تعهداتش عمل نکرده است خاطرنشان کرد: از شورای نظارت بر برجام می‌خواهیم تا قدرتمندانه برای رسیدگی به وضعیت برجام اقدام کند.

وی ترامپ را عروسک خیمه‌شب‌بازی صهیونیست و اسرائیل دانست و عنوان داشت: اینکه برخی افراد می‌گویند ترامپ از برجام خارج شد حرفی غلط و نادرست است زیرا او اختیاری از خود ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان خاطرنشان کرد: من می‌دانم که مردم درد و مشکل دارند اما واقعاً امام جمعه نمی‌تواند برای ایجاد اشتغال کاری انجام دهد و اینکه برخی می‌گویند باید برای پیدا کردن کار فلاحتی را ببینیم واقعاً مشکلی از آن‌ها برطرف نمی‌کند.

امام جمعه رشت با انتقاد از ایجاد عوارضی در منطقه لوشان اظهار داشت: اینکه مردم این منطقه برای سفر به مرکز استان مجبور باشند عوارض پرداخت کنند امری نادرست است زیرا آن‌ها نیز ساکن همین استان هستند.

انتهای پیام/ح


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads