کد خبر: 167474 - تاریخ: پنج‌شنبه، 24 می 2018 - 09:25

گیلان 140 هزار ورزشکار سازمان یافته دارد

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: گیلان با داشتن حدود 140 هزار ورزشکار سازمان یافته یکی از استان‌های برتر در این زمینه محسوب می‌شود.

به گزارش خوبان، غلامرضا نوروزی در انتخابات ریاست هیات پزشکی ورزشی گیلان،اظهار کرد:سه میلیون و 60 هزار ورزشکار به صورت سازمان یافته در کشور فعالیت دارند، این تعداد ورزشکار مربوط به پایان سال 96 است که یک رکورد محسوب می‌شود، البته تعداد افرادی که در ایران به ورزش مشغولند به طور حتم بیش از این رقم است.

وی افزود:گیلان با داشتن حدود 140 هزار ورزشکار سازمان یافته یکی از استان‌های برتر در این زمینه محسوب میشود.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت:فدراسیون پزشکی ورزشی که از سال 69 فعالیت خود را آغاز کرده،به عنوان تنها فدراسیونی است که بودجه نمی‌گیرد و خودکفاست چون درآمد این فدراسیون از محل صدور کارت‌های بیمه ورزشی تامین میشود.

نوروزی با اشاره به فعالیت‌های مهم این فدراسیون در سالجاری، بیان کرد:ساخت یک کلینیک پزشکی مجهز را در تهران آغاز کرده و امیدواریم که این کلینیک پزشکی به زودی راه اندازی شود.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی اضافه کرد:ما به عنوان دبیر کل مبارزه با دوپینگ نیز فعالیت داریم و یکی از محورهای مهم ما آموزش و تست دوپینگ برای جلوگیری از مصرف مواد نیروزا و دوپینگ است.

وی به فواید روزه داری نیز اشاره کرد و افزود:روزه گرفتن در دو بخش فواید شگرفی دارد که یکی در بخش معنوی است که در تقویت روحیه دینی نقش موثری دارد؛دومین فایده روزه داری در بخش سلامت جسمانی است چون اکثر بیماری‌ها بر اثر پرخوری ایجاد می‌شود و روزه باعث می‌شود که دستگاه گوارش با استراحت مواجه شود که این امر در سلامت جسمانی نقش موثری دارد.

گفتنی است؛انتخابات ریاست هیات پزشکی ورزشی گیلان در رشت برگزار شد که سرانجام کیوان اسدپور با کسب 15 رای از 18 آرای ماخوذه به عنوان رئیس جدید این هیات منصوب شد.


انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads