کد خبر: 167433 - تاریخ: چهارشنبه، 23 می 2018 - 09:08

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان:

دریافت شهریه مدارس غیردولتی بر اساس سامانه الگوی تعیین شهریه انجام می شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: شهریه مدارس بر اساس سامانه الگوی شهریه، براساس ساعات مصوب هر یک از پایه های تحصیلی و بنا به خدمات ارائه شده آموزش و پرورش متفاوت است.

به گزارش خوبان، مهدی حاجتی با اعلام این خبر گفت: در مقاطع متوسطه دوم نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش به میزان 7  ساعت، ابتدایی 6 ساعت، متوسطه اول 8 و متوسطه دوم 7 ساعت کلاس های فوق برنامه در نظر گرفته شده است که در خارج از برنامه هفتگی مصوب برگزار می شود و شرکت در آن کاملاً اختیاری است.

وی با اشاره به ضرورت  شفافیت در دریافت شهریه مدارس غیردولتی خاطرنشان کرد: انعقاد قرارداد بین مدیر واحد آموزشی و ولیّ دانش آموز بر اساس  شهریه قطعی در دو نسخه آماده می شود که یک نسخه آن در پرونده دانش آموز و نسخه دیگر به ولی دانش آموز تحویل می گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به نحوه پرداخت شهریه در مدارس غیردولتی گفت: شهریه توسط ولی دانش آموزان به حساب بانکی مدارس واریز می شود و دریافت هر گونه وجه نقد در مدارس، غیرقانونی است.

حاجتی افزود: شهریه مدارس غیر دولتی بر اساس الگوی تعیین شهریه انجام می شود و متغیرهایی مانند: عرصه و اعیان، اجاره ملک ، حق الزحمه کارکنان، تعداد دانش آموزان  و کیفیت خدمات آموزشی از عوامل اصلی تعیین مبلغ شهریه است.

وی در ادامه با اشاره به استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی آینده گفت: در این پایه تحصیلی بابت کلاس های ویژه کنکور و مطالعات پایه های سالهای گذشته تا 400 ساعت آموزشی خارج از برنامه هفتگی، پیش بینی شده  که این ساعت های آموزشی در طول سال تحصیلی آینده استمرار خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تأکید بر اختیاری بودن حضور دانش آموزان در ساعات فوق برنامه خاطرنشان کرد:  هزینه این ساعتهای آموزشی  با تأیید انجمن اولیا و مربیان مدارس و تعیین نرخ شهریه در کمیته ای با همین عنوان، از طریق روسای ادارات مناطق آموزش و پرورش استان به مدارس ابلاغ می شود.

مهدی حاجتی در پایان با اشاره به نظارت مستمر بر فعالیتهای مدارس غیردولتی گفت:  دستگاههای نظارتی آموزش و پرورش استان گیلان  آماده دریافت نظرات و گزارش های مردمی درباره عملکرد واحدهای مختلف آموزشی است.

73 هزار و 46 نوآموز و دانش آموز گیلانی در 1400  مرکز پیش دبستانی و 865 مدرسه غیردولتی درس می خوانند.

انتهای پیام/41


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads