کد خبر: 167430 - تاریخ: چهارشنبه، 23 می 2018 - 09:03

فرماندار رشت

دستگاه های اجرایی در جذب تسهیلات اشتغال اهتمام کنند

فرماندار رشت با بیان اینکه کوتاهی مسئولان دستگاه های اجرایی مربوطه شهرستان در جذب تسهیلات اشتغالزایی قابل پذیرش نیست، بر ضرورت اهتمام جدی دست اندرکاران این دستگاه ها در جذب تسهیلات تاکید کرد.

به گزارش خوبان، سید محمد احمدی عصر سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری رشت در فرمانداری بیان داشت: تاکنون حدود 20 درصد اعتبار 222 میلیارد تومانی تسهیلات اشتغالزایی در بخش اشتغال فراگیر جذب شده که آمار قابل قبولی نیست.
وی تسهیلات اشتغالزایی در بخش اشتغال روستایی را نیز 93 میلیارد تومان عنوان و خاطر نشان کرد: در این بخش نیز تاکنون 70 درصد اعتبارات مصوب شده است.
وی با بیان این که دستگاه های اجرایی مربوطه برای جذب تسهیلات اشتغالزایی بایستی حرکت جهادی داشته باشند، اظهار کرد: دستگاه های اجرایی که در جذب این اعتبار دستاوردی نداشته باشند، در جلسه آینده کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان رشت حضور نیابند.
فرماندار شهرستان رشت با اشاره به کم کاری شهرداری ها در بخش تسهیلات اشتغالزایی تصریح کرد: شهرداران تنها در این جلسه ها حضور می یابند، هیچ کمک فکری از آنها نمی بینیم که بایستی پاسخگو کمک نکردن شان باشند.
وی با بیان این که تسهیلات اشتغالزایی در دو بخش فراگیر و روستایی با سایر تسهیلات اشتغال در سال های گذشته تفاوت دارد، خاطر نشان کرد: بنابراین ضروریست تا پرونده های ثبت شده در سامانه کارا به دقت بررسی و متقاضیان پاسخ مناسبی دریافت کنند.
وی با اشاره به فعالیت بانک ها در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و این که بایستی نسبت به عملکرد بانک ها در پرداخت این تسهیلات نیز قضاوت درستی داشته باشیم، اظهار کرد: هر پرونده ای که تکمیل و به بانک معرفی شده، تسهیلات را دریافت کرده است.
فرماندار شهرستان رشت بیان داشت: تکمیل پرونده های مربوط به متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی که با ارائه طرح در سامانه کارا ثبت نام کرده اند نیز بایستی با سرعت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد.
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان رشت نیز بیان داشت: تاکنون 137 طرح در کمیته فنی شهرستان مصوب شده که 106 طرح مربوط به اشتغال پایدار روستایی و بقیه اشتغال فراگیر را شامل می شود.
علی لقمانی خاطرنشان کرد: از مجموع طرح های مصوب در کمیته فنی شهرستان رشت ، 51 طرح برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده است.

 

انتهای پیام/1


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads