کد خبر: 167428 - تاریخ: چهارشنبه، 23 می 2018 - 08:56

دستگیری ۳ ادمین کانال تلگرامی عامل انتشار تصاویر خصوصی شهروندان گیلانی

محمدخانی از شناسایی و دستگیری ۳ ادمین کانال تلگرامی با بیش از ۸ هزار و ۶۰۰ عضو که تصاویر خصوصی شهروندان گیلانی را انتشار می دادند، خبر داد و افزود: ۳ مرد به ترتیب یک نفر ۲۰ ساله و دو نفر ۱۸ ساله ادمین این کانال بودند.

به گزارش خوبان، رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری ۳ ادمین کانال تلگرامی با بیش از ۸ هزار و ۶۰۰ عضو که تصاویر خصوصی شهروندان گیلانی را انتشار می دادند، خبر داد.

سرهنگ ایرج محمدخانی با اعلام این خبر گفت: به دنبال تماس شهروندان گیلانی مبنی بر اینکه تصاویر شخصی آنها در یک کانال تلگرامی با بیش از ۸ هزار و ۶۰۰ عضو با مضامین موهن انتشار یافته، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی با بیان اینکه با انجام تحقیقات فنی و میدانی، سه ادمین کانال تلگرامی انتشار که ۳مرد به ترتیب یک نفر ۲۰ساله و دو نفر ۱۸ ساله بودند، شناسایی با هماهنگی دستگاه قضایی در رشت دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه متهمان با توجه به ادله دیجیتال کشف شده به صراحت به بزه انتسابی خود اعتراف و جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند، تصریح کرد: براساس قانون جرایم رایانه‌ای، هر کس به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی، صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

رییس پلیس فتا گیلان در پایان با تاکید بر اینکه امروزه جایگزین های خوبی برای انواع رسانه های اجتماعی توسط جوانان خوش فکر کشورمان طراحی و اجرا شده که هم نیاز کاربران را به خوبی برطرف می کند و هم خیال کاربران از امنیت و سلامت اخلاقی این شبکه ها راحت تر است، از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.irیا ایمیل این پلیس به نشانیGfata@police.irگزارش نمایند.

 

انتهای پیام/136


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads