کد خبر: 167394 - تاریخ: سه‌شنبه، 22 می 2018 - 11:09

۶۰درصد آثار تاریخی گیلان به ثبت ملی رسیده است

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان بیان کرد: سه هزار اثر تاریخی در استان شناسایی شده که ۶۰ درصد این آثار به ثبت ملی رسیده است.

به گزراش خوبان ولی جهانی اظهار کرد: برای نگهداری از آثار تاریخی تنها به دولت و اعتبارات دولتی نمی توان اکتفا کرد بلکه در این راه کمک همه نهاد ها و سازمان ها ، گروه های مردم نهاد و فرهنگ سازی عمومی را می طلبد.
وی با تاکید بر اینکه سازمان میراث فرهنگی در شرایط حاضر برای حفاظت و صیانت از میراث فرهنگی نقش خطیری به عهده دارد، خاطرنشان کرد: این موضوع زمانی میسر می شود که همگان این مسئولیت سنگین را به دوش کشیده و همچون نیاکان و اجداد خود، میراث درخشان پیشینیان را به نسل آینده منتقل کند.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان یادآور شد : در زمان حاضر نیازمند کمک و یاری تشکل های مردم نهاد برای حفظ بناهای تاریخی هستیم.
به گفته جهانی ، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در ماسوله، قلعه رودخان، آق اولر و موزه میراث روستایی دارای پایگاه های میراث فرهنگی است که تشکل های مردم نهاد میراث فرهنگی و گردشگری می توانند در آنجا فعالیت های مثمری در زمینه حفظ و مراقبت از میراث فرهنگی انجام دهند.
وی با بیان اینکه شعار امسال در هفته پاسداشت موزه و میراث فرهنگی ‘موزه های درهم تنیده، رویکرد های نو، مردمان نو ‘ تعیین شده، ادامه داد: برنامه های چشمگیری بمناسبت پاسداشت هفته موزه و میراث فرهنگی در گیلان طرح ریزی شد که یکی از بارزترین آنها به نمایش درآوردن جام مارلیک سه هزار ساله در موطن خویش است که مورد استقبال مردم قرار گرفت.
وی همایش واکاوی منظر فرهنگی دریای کاسپین، بهره برداری از پل تاریخی گوراب، آغاز احداث موزه ماسال و نشست تخصصی میراث فرهنگی و دفاع مقدس را از دیگر برنامه های طرح ریزی شده برای هفته یاد شده عنوان کرد.
۲۸ اردیبهشت ماه، در گاهشمار کشور به نام روز جهانی موزه و میراث فرهنگی ثبت شده و از آن روز، به مدت یک هفته برنامه هایی با مضمون پاسداشتی برای این عنوان طرح ریزی و اجرا می شود.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads