کد خبر: 167285 - تاریخ: یکشنبه، 20 می 2018 - 10:02

استاندار گیلان تاکید کرد:

ضرورت تدوین دستورالعمل مناسب در زمینه برداشت مصالح از رودخانه‌های گیلان

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت اجرای لایروبی و احیای آب بندان ها در افزایش حجم ذخیره سازی منابع آبی استان تصریح کرد: با اجرای ساز و کار دقیق و شفاف خواهیم توانست با لایروبی و احیاء تالاب های استان معادل ۴۰۰ میلیون متر مکعب به ظرفیت حجم ذخیره سازی آب بندان ها بیافزاییم.

به گزارش خوبان، مصطفی سالاری در نخستین جلسه شورای معادن استان با اشاره به اهمیت اجرای لایروبی و احیای آب بندان ها در افزایش حجم ذخیره سازی منابع آبی استان تصریح کرد: با اجرای ساز و کار دقیق و شفاف خواهیم توانست با لایروبی و احیاء تالاب های استان معادل ۴۰۰ میلیون متر مکعب به ظرفیت حجم ذخیره سازی آب بندان ها  بیافزاییم.

وی بر ضرورت تدوین ضوابط صحیح و اصولی و صرف هزینه و زمان کمتر به منظور لایروبی و احیاء آب بندان های استان تاکید کرد و افزود: باید با تشکیل کارگروهی متشکل از مدیران ذیربط با ایجاد سازو کار و چارچوب مناسب، لایروبی این آب بندان‌ها انجام پذیرد.

استاندار گیلان تعداد آب بندان های موجود استان را در حدود ۸۰۰ مورد عنوان کرد گفت: وجود این آب بندان ها ظرفیتی است که می توان از آن در بخش تامین منابع آب کشاورزی، آبزی پروری، پرورش پرندگان و توسعه گردشگری و فعالیت های اقتصادی در توسعه و شکوفایی استان بهره گرفت.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین تدوین چارچوب و دستورالعمل مناسب و کاربردی در زمینه نحوه برداشت مصالح از رودخانه های استان را مهم و ضروری دانست و تصریح کرد: باید با برآورد دقیق حجم مصالح مصرفی در پروژه های عمرانی استان با برگزاری نشستی با حضور تولید کنندگان و مصرف کنندگان، چارچوب و ضوابط اجرایی در این بخش بصورت کاربردی تدوین گردد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اهمیت برگزاری این نشست تصریح کرد: امیدوارم شورای معادن استان بتواند نقش خود را در جهت توسعه استان به خوبی ایفاء کند.

در این نشست تعدادی از اعضاء به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و با رهنمود و دستورات استاندار گیلان تصمیمات لازم درهر بخش اتخاذ شد.

 

انتهای پیام/32


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads