کد خبر: 167234 - تاریخ: شنبه، 19 می 2018 - 16:25

معاونت اجتماعی علوم پزشکی گیلان:

ایجاد کانون های سلامت محلات/ پیشگیری و کاهش هزینه درمان هدف است

معاونت اجتماعی علوم پزشکی گیلان با اشاره به راه اندازی کانون های سلامت محلات شهری، پیشگیری و کاهش هزینه درمان بیماری ها را از اهداف اصلی این طرح برشمرد.

به گزارش خوبان ، علی داوودی ظهر شنبه در جلسه مجمع سلامت صومعه سرا که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اهداف اجرای طرح مجمع سلامت ایجاد کانون های سلامت در سطح محلات است.

وی با بیان اینکه در این طرح تلاش می شود تا محلات شهری در قالب کانون های سلامت کانالیزه شود، افزود: خوشبختانه عملکرد روستاها در این حوزه بسیار خوب و مطلوب بوده و تمامی اطلاعات مربوط به اهالی روستا  توسط یک بهورز جمع آوری و  در زمان لازم به مسئولان مربوطه ارائه می شود.

جمعیت ۱۳.۲ درصدی سالمندان در گیلان

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه وجود چنین ارتباطی میان بهورز و مردم یک منطقه در حوزه شهری اندک است، گفت: در اجرای این طرح به دنبال افزایش این ارتباط و رفع نقص موجود در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه کانون های سلامت محلی به ازای هر چهار هزار نفر در مناطق شهری در زیر مجموعه مراکز بهداشت و درمان شهری در قالب ۱۰ کارگروه مختلف راه اندازی می شود، خاطرنشان کرد: استان گیلان از استان های سالمند کشور محسوب می شود که ۱۳.۲ درصد جمعیت این استان را سالمندان تشکیل می دهند.

داوودی در ادامه با اشاره به اینکه امید به زندگی در استان گیلان ۷۳ سال است، تصریح کرد: دسترسی آسان و راحت مردم به خدمات نظام سلامت سبب افزایش امید به زندگی در استان گیلان و قرار گرفتن این استان در جایگاه بالای کشور شده است.

وی با تأکید براینکه در تلاش هستیم که با توجه به شرایط موجود، سالمندان از یک زندگی خوب و با کیفیت برخوردار باشند، یادآور شد: ساماندهی این افراد در کانون های سلامت محله یکی از مهم ترین اولویت های اجرای این طرح است.

وجود سونامی سرطان در گیلان کذب است

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه اطلاع رسانی درست به مردم بسیار مهم است، اظهار کرد: بارها اعلام شده که در استان گیلان سونامی سرطان وجود دارد که این کذب محض بوده و براساس آمارها سرطان در استان گیلان از میانگین کشور نیز پایین تر است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف دانشگاه علوم پزشکی گیلان کاهش هزینه درمان برای مردم است، افزود: می توانیم با مشارکت جمعی در کانون های سلامت محله شاهد کاهش هزینه های سلامت باشیم.

داوودی به لزوم اطلاع رسانی و ارتقای سطح سواد سلامت مردم در حوزه شهری نیز تأکید کرد و گفت: در اجرای طرح ملی سلامت یکی از اولویت ها حضور در میان مردم و آگاهی دادن به آنها برای پیشگیری و سپس درمان و مقابله با بیماری ها است.

وی با اشاره به پیشرفت های گیلان در حوزه سلامت و بهداشت، تصریح کرد: انجام ششمین عمل پیوند کبد در گیلان نشان دهنده این پیشرفت در حوزه علم پزشکی استان است ولی باید در راستای ارتقای سطح سواد مردم در حوزه سلامت نیز تلاش بیشتری صورت گیرد.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به هزینه ۲۷۴ میلیون تومانی برای عمل سرطان روده در استان، تأکید کرد: وقتی می توانیم با انجام یک آزمایش ساده و آموزش خوب در مرحله اولیه این بیماری ها را شناسایی کنیم نباید اجازه بروز این بیماری ها و هزینه شویم.

وی با بیان اینکه باید سواد سلامت اجتماعی مردم در حوزه های شهری ارتقا یابد، افزود: اجتماعی کردن حوزه سلامت یکی از راهکارهای این موضوع است.

داوودی اجرای طرح پزشک خانواده شهری، تقویت نظام ارجاع، راه اندازی پرونده الکترونیکی را از جمله برنامه ها و اولویت های حوزه سلامت در استان گیلان برشمرد و گفت: با توجه به پراکندگی جمعیتی در حوزه شهری در این زمینه نتوانسته ایم به خوبی عمل کنیم.

 

انتهای پیام/2123


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads