کد خبر: 167230 - تاریخ: شنبه، 19 می 2018 - 14:03

فرماندار شهرستان رشت

شاخص آب شرب روستایی رشت پایین است

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه در بخشی از روستاها به لحاظ کمیت و کیفیت آب شرب مشکل داریم، گفت: در بخش آب شرب روستایی هم به لحاظ شاخص برخورداری و نیز بهره مندی از میانگین استانی، پایین تر هستیم.

به گزارش خوبان خبر،  سید محمد احمدی روز شنبه در جلسه آب شرب روستایی رشت در فرمانداری توجه به آب شرب این شهرستان به ویژه در روستاها را از ضروریات دانست و اضافه کرد: بایستی برای رفع مشکل آب شرب روستایی به لحاظ کمی و کیفی اقدامات جدی انجام گیرد و لازم است دست اندرکاران مربوطه در این زمینه همکاری های لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه شاخص برخورداری آب روستایی رشت 57 درصد است، خاطرنشان کرد: باید با برنامه و بهره مندی از همه ظرفیت ها، برای رفع مشکل آب شرب روستایی استفاده کنیم و همه توانمان را در این باره به کار بگیریم.
احمدی در ادامه سخنانش با بیان اینکه 30 درصد شبکه های آبرسانی روستایی شهرستان رشت فرسوده است، اظهار کرد: برای رفع این شبکه های فرسوده و جلوگیری از هدر رفت آب نیز بایستی کارهای اساسی انجام شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان گیلان نیز در این جسله بیان داشت: احداث تصفیه خانه به سمت سنگر و از سنگر به سمت کوچصفهان را در بزودی آغاز می کنیم و عملیات اجرایی این خط اضطراری آبرسانی به کوچصفهان است اما خطوط اصلی از رشت به سمت کوچصفهان در نظر گرفته شده که مشاور پروژه در حال انجام این کار است.
حمید حسینی با اشاره به درنظرگرفته شدن 107 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه اظهار داشت: تامین آب شرب بخش زیادی از روستاها، از اتفاقات مثبت پس از انجام این پروژه خواهد بود.
محمدصادق حسنی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه، آب را یکی از بزرگترین معضلات این شهرستان عنوان کرد و گفت: رفع مشکل آب شرب روستایی رشت بایستی بصورت ویژه دیده شود.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads