کد خبر: 167194 - تاریخ: جمعه، 18 می 2018 - 14:44

امام جمعه رشت:

شایسته نیست در مسئله جمعیت رتبه صفر را داشته باشیم|رهبری حرف اول و آخر را در کشور می‌زند

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: برای گیلان قابل قبول نیست در حوزه رشد جمعیت آمار “صفر درصد” داشته باشد.

به گزارش خوبان، حجت الاسلام رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رشت در مصلی امام خمینی (ره) اظهار کرد: بخشی از بحث خانواده در اسلام به جهان آخرت و معاد مربوط می شود.

وی در تشریح ماه رمضان با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) گفت: این ماه باعث بخشیدن گناهان انسان می شود و برای مومنان آثار فردی و اجتماعی دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه اولین آثار فردی این ماه مسئله صبر در انسان است، بیان کرد: دومین اثر فردی مسئله تقوا است که باید بدانید روزه و ماه رمضان بستری برای متقی شدن است.

حجت الاسلام فلاحتی سومین اثر فردی روزه در ماه رمضان را تقویت اراده دانست و بیان کرد: انسانی که اراده ندارد، پوچ است و روزه انسان را تقویت اراده می دهد زیرا از بسیاری خوردنی ها و آشامیدنی ها و ممنوعیت ها خود را نگه می دارد.

وی آخرین دستاورد فردی روزه را یاد معاد و قیامت معرفی کرد و گفت: یکی از عللی که عده ای گناه می کنند و ناهنجاری های اجتماعی بوجود می آورند فراموشی قیامت است و مهم ترین اثر روزه یادآوری معاد و آخرت برای انسان ها است.

حجت الاسلام فلاحتی با بیان اینکه اولین دستاورد اجتماعی روزه، چالش اجتماعی است گفت: هرکس به علتی گناهی می کند اما در ماه رمضان تکرار‌ گناه نمی کند و طبق آمار در ماه رمضان، آسیب های اجتماعی کاهش پیدا می کند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه شهر رشت ضمن دعوت مردم به تقوا و ترس از خدا درباره خروج آمریکا از برجام اظهار کرد: رئیس جمهور آمریکا با ۴ شرط نسبت به ایران از برجام خارج شد.

نماینده ولی فقیه در رشت بازرسی های شدید از ایران، تعطیل شدن تمام فعالیت های هسته ای ایران و موضوع برجام موشکی را سه شرط از شروط ترامپ دانست و افزود: شرط چهارم قطع شدن فعالیت های ایران با کشورهای پیرامون یعنی یمن، افغانستان یا سایر کشور ها که دست دوستی به سمت ما دارند می باشد.

** آقای ترامپ شما هیچ غلطی نمی توانید بکنید

امام جمعه رشت با اشاره به بهترین جواب رهبر که فرمودند آقای ترامپ شما هیچ غلطی نمی توانید بکنید، بیان کرد: در واقع سخن رهبری این است که آقای ترامپ شما غلط می کنید.

فلاحتی بیان اینکه رهبر انقلاب خط قرمز جمهوری اسلامی است، افزود: در نظام جمهوری اسلامی، رهبری حرف اول و آخر را می زند و تمام مردم دلداده و عاشق رهبر خود هستند.

** ۴۰ سال انقلاب مردم را زبده کرده است

وی با بیان اینکه ملت ما همیشه در تمام صحنه ها حضور دارند و این ملت آزموده را دوباره آزمودن خطاست، اذعان کرد: ۴۰ سال انقلاب مردم را زبده کرده و مردم در بسیاری از موارد از مسئولین جلوتر هستند.

** خانواده ها را به فرزندآوری توصیه می کنم/ عدم فرزندآوری به دلیل فقر بدبینی به خداست

حجت الاسلام فلاحتی در ادامه با اشاره به ۳ اردیبهشت که مصادف با روز ملی جمعیت است، بیان کرد: شایسته نیست در مسئله جمعیت رتبه صفر را داشته باشیم، من به جوانان ازدواج کرده به فرزندآوری توصیه می کنم و بدانید که اگر به خاطر مسئله فقر بچه دار نمی شوید به خداوند بدبین هستید و بدبینی به خداوند گناه بزرگی است.

** سوم خرداد مایه عزت ما و روز نکبت دشمنان خداست

نماینده ولی فقیه در گیلان سوم خرداد را روز با عزمتی برای ما و روز نکبتی برای دشمنان خدا دانست و گفت: با بیش از ۱۶ هزار اسیر از دشمنان، خرمشهر در سال ۶۱ آزاد شد و امام برای آرامش دلها گفت که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

 

منبع:  8 دی

انتهای پیام85212


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads