کد خبر: 167119 - تاریخ: پنج‌شنبه، 17 می 2018 - 20:33

معاون امور توانبخشی بهزیستی در رشت:

تدوین سند ملی برای کودکان سندروم داون ضروری است

معاون امور توانبخشی بهزیستی با بیان اینکه تدوین سند ملی برای کودکان سندروم داون باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: تدوین این سند به شناسایی میزان و عوامل شیوع آن کمک می کند.

به گزارش خوبان، حسن نحوی نژاد  ظهر پنجشنبه در جمع خانواده های دارای فرزندان سندروم داون حضور یافت با اشاره به تدوین سند ملی کودکان اوتیسم با همکاری وزارت بهداشت، اظهارکرد: به دنبال این هستیم تا با تدوین سند ملی سندروم داون به عواملی نظیر میزان برآورد شیوع این بیماری دست یابیم.

وی با اشاره به بازنگری در قانون جدید حمایت از معلولان، افزود: با توجه به تصویب این قانون در اسفند سال گذشته، توسط رئیس جمهور ظرفیت های خاصی برای افزایش توانمندسازی کودکان سندروم داون در نظر گرفته شده است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور به قوانین جدید هزینه های نوانبخشی نیز اشاره کرد و گفت: در قوانین جدید هزینه های توانبخشی در بسته های خدمات بیمه پایه دیده شده و در صورت تصویب این قانون حق پرستاری به طیف های مختلف معلولان که در لوایح این قانون مطرح شده، تعلق می گیرد.

نحوی نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: کاهش ساعات کار برای والدین دارای فرزند دچار معلولیت و خود معلولان، معافیت مالیاتی بخشی از درآمدهای والدین دارای فرزندان معلول، پرداخت حق بیمه کارفرما دارای نیروی معلول توسط دولت از دیگر موارد مربوط به قوانین جدید حمایت از حقوق معلولان است که باید با پیگیری سازمان بهزیستی و رسانه ها اجرایی شود.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به توانمندسازی خانواده های دارای فرزندان سندروم داون، تصریح کرد: خانواده های این اقشار باید در زمینه بازتوانی روانی و فکری در جامعه آموزش های لازم را فرا گیرند.

معاون توانبخشی بهزیستی کشور با اشاره به توانمندی های کودکان دارای سندروم داون، اظهار کرد: این کودکان در برخی کارهای خاص دارای توانمندی هایی حتی بیشتر از سایر کودکان هستند که باید بیش از این مورد توجه قرار گیرند.

وی به افتتاح کافه دانتیسم در تهران نیز اشاره کرد ویادآورشد: طی هفته‌های گذشته نخستین کافه دانتیسم توسط معلولان سندروم داون افتتاح شد، کافه‌ای که کارکنانش بچه‌های سندروم داون و اوتیسم هستند و این اقدام مورد توجه قشرهای مختلف جامعه قرار گرفت.

نحوی نژاد ادامه داد: ایجاد چنین فرصت های شغلی برای معلولان متناسب با توانمندی آنان اولویت سازمان و یکی از برنامه های حمایتی در حوزه های مالی و معنوی است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور با بیان اینکه تدوین سند ملی برای کودکان سندروم داون باید در دستور کار قرار گیرد، افزود : در حال حاضر سند ملی کودکان اوتیسم با کمک وزارت بهداشت نوشته است و در حال حاضر باید با تدوین سند ملی سندروم داون به میزان برآورد شیوع و علل این بیماری دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads